Show simple item record

dc.contributor.advisorBatır, Betül
dc.contributor.authorKeskin, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-10T07:28:48Z
dc.date.available2020-12-10T07:28:48Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/215163
dc.description.abstractT.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine adını veren Atatürkçülük konuları,ortaokul 8.sınıfta ayrı bir ünite olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu konuların öğretilmesi gerek Türkiye Cumhuriyeti'nin temellerini oluşturması gerekse geçmişten günümüze ülkemize sağladığı katkıları göstermesi açısından önem taşımaktadır. Durum çalışması yönteminin kullanıldığı bu nitel araştırma, 8.sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi Atatürkçülük ünitesinin işlenişine dair öğretmen görüşlerine yer vererek bu önemi ortaya koymaya çalışmaktadır. Dersi veren öğretmenlerin Atatürkçülük ünitesinin daha etkili ve ilgi çekici işlenmesiyle ilgili görüşleri çalışmanın hareket noktasını oluşturmaktadır. Bu görüşleri toplamak amacıyla uzman görüşünden geçirilmiş yarı yapılandırılmış görüşme formu, araştırmanın örneklemini oluşturan İstanbul ili Avrupa yakası Şişli, Esenler, Fatih ve Bakırköy ilçelerindeki Türk ve azınlık devlet okullarında 2016-2017 eğitim öğretim yılında 8.sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersini veren 28 öğretmene uygulamıştır. Dört alt problemden yola çıkılarak hazırlanmış on dört soruluk bu görüşme formu katılımcılara yöneltilmiştir. Yüz yüze görüşme ve soru cevap yöntemlerinin beraber kullanıldığı bu çalışmanın içerik analiziyle yapılan incelemelerinde çeşitli bulgular elde edilmiştir. Katılımcıların, ders kitabında bilişsel ve duyuşsal anlamda eksiklikler olduğu sonucuna vardıkları tespit edilmiştir. Bu eksikliklerin giderilmesi noktasında görüşleri alınan öğretmenler; kitabın görsel içeriğinin zenginleştirilmesi, hazırlık ve değerlendirme sorularının iyileştirilmesi ve yıllık planda değişiklikler yapılması konularını dile getirmişlerdir. Bunun yanında konuların öğretiminde sadece ders kitabına bağlı kalınmaması gerektiği de katılımcılar tarafından vurgulanmıştır. Ayrıca araştırma sonucuna göre, farklı aktiviteler için ders saatinin yetersiz kaldığıyla ilgili çok fazla eleştiri olduğu ortaya çıkmıştır. Öyle ki çoğu zaman ders kitabı tek kullanılsa dahi konuların yetişmediği yorumları yapılmıştır. Ders kitabında laiklik, devletçilik gibi belli başlı Atatürk ilkelerinin öğrenciye aktarılmasında sorunlar yaşayan bazı katılımcılar bunlarla ilgili çeşitli önlemler alınmasını talep etmişlerdir. Sonuç olarak, ders kitabında Atatürkçülük ünitesinin anlatımını beğenen katılımcılar mevcut olsa da katılımcıların çoğu genel bir iyileştirme isteğinde bulunmuşlardır.
dc.description.abstractKemalism subjects, which give its name to Revolution History and Kemalism course, appear as a dedicated module in secondary school eighth-grade. Teaching these subjects is essential because they form the basis of Republic of Turkey and also to show the contributions that have been made by them until today. This quantitive research, utilizing case study method, is trying to reveal the importance of these subjects by covering teachers' views regarding the way Kemalism module is taught in eighth-grade Revolution History and Kemalism course. Teachers' views of teaching Kemalism module in a more effective and interesting way form the starting point of this research. In order to obtain the seviews, expertreviewed semi-structured interview survey is applied to 28 teachers in Turkish and minority state schools in Istanbul European side provinces of Şişli, Esenler, Fatih and Bakırköy which form the sampling of this research. Prepared based on four sub problems, this 14-questionsurvey prompted to participants. Using content analysis, examinations of this study which utilized face toface meetings and question-answer methods, led to several findings. It is determined that theparticipants have concluded that there are cognitive and affective deficiencies in the course book. Teachers are asked to give their opinions in relation to elimination of these deficiencies and they expressed the enrichment of visual content in the course book, improvements of evaluation questions and changes in yearly plan. Besides this, it is emphasized that one should not adhere only to coursebook in teaching of the subjects. Moreover, based on there search results, it was revealed that there are so many criticism regarding insufficiency of course hours. Such that, most of the time, even if one uses course book as the only mean of course material not all subjects are covered. Some participants, who have had problems with teaching Atatürk's major principles such as secularism and statism, requested several precautions to be taken in regard to this. All in all, even though some participants are satisfied with the way the subject is covered in Kemalism coursebook, manyof them made a request for general improvements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSekizinci sınıf T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi Atatürkçülük ünitesinin işlenişine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeachers' opinions regarding how `Kemalism` is tought on the 8th grade republic of Turkey revolution history and Kemalism course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-17
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish revolution history and Kemalism lesson
dc.subject.ytmKemalism
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10224167
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid531616
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess