Show simple item record

dc.contributor.advisorYener, Haydar Murat
dc.contributor.authorYerlikaya, Aysel Bengi
dc.date.accessioned2020-12-10T07:28:06Z
dc.date.available2020-12-10T07:28:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214992
dc.description.abstractTek taraflı işitme kaybı, bir kulakta işitme normal sınırlardayken diğer kulakta 0,5 kHz, 1 kHz ve 2 kHz'deki saf ses eşiklerinde 20 dB HL ya da fazla sensörinöral tipte düşüş olmasıdır. Tek taraflı işitme kaybı, gürültülü ortamlarda iletişimsel faaliyetleri kısıtlamakta, dil ve iletişim gelişimini potansiyel olarak etkileyebilecek işitsel işleme bozukluklarına neden olabilmektedir. Çalışmamızın amacı, tek taraflı işitme kaybı olan çocuklarla normal işitmeye sahip çocukların işitsel işlemlemesinin karşılaştırılmasıdır.8-16 yaş arasında, 28 tek taraflı işitme kayıplı birey ve 26 normal işiten birey çalışmaya dahil edilmiştir. Her iki grup da Matriks testi, İşitsel Uyarılmış Kortikal Potansiyeller (İUKP), Frekans Patern (FP) ve Süre Patern (SP) testleriyle değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler sonucunda; Matriks testinde çalışma grubunun sinyal gürültü oranları kontrol grubuna göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur, iki grubun konuşmayı anlama skorları karşılaştırıldığında ise çalışma grubunun verileri, kontrol grubuna göre anlamlı derecede düşük elde edilmiştir. İUKP'de çalışma grubunun latans değerlerinde, kontrol grubuna göre anlamlı derecede gecikme gözlenmiştir. FP ve SP testlerinde ise skorlar, çalışma grubunda kontrol grubuna göre anlamlı derecede düşük bulunmuştur. Sonuçlar, konjenital tek taraflı sensörinöral tipte işitme kaybının, işitsel işlemleme bozukluğu açısından risk faktörü olabileceğini düşündürmektedir.
dc.description.abstractUnilateral hearing loss is 20 dB HL or more sensorineural type decrease at pure sound thresholds of 0.5 kHz, 1 kHz and 2 kHz, while the hearing is within normal limits in the other ear. Unilateral hearing loss limits communication activities in noisy environments and can cause auditory processing impairments that may potentially affect language and communication development. The aim of our study is to compare auditory processing skills of children with unilateral hearing loss and children with normal hearing.28 unilateral hearing loss individuals and 26 people with normal hearing were included in the study that the ages are between 8-16. Both groups were assessed by the Matriks Test, the Cortical Auditory Evoked Potential, Frequency Pattern and Duration Pattern tests. When the obtained data are analyzed; the signal-to-noise ratios of the study group were found significantly higher than the control group, in the Matrix Test. Also, when the two groups' speaking comprehension scores were compared, the data of the study group were significantly lower than the control group. There were significant delays in latencies of study group than control group in CAEP. In Frequency Pattern and Duration Patern tests, scores were significantly lower in the study group than in the control group. The results suggest that congenital unilateral sensorineural hearing loss may be a risk factor for auditory processing disorder.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKulak Burun ve Boğaztr_TR
dc.subjectOtorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat)en_US
dc.titleTek taraflı işitme kaybı olan çocuklarla normal işitmeye sahip çocukların işitsel işlemlemesinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of auditory processing skills between children with unilateral hearing loss and children with normal hearing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-02
dc.contributor.departmentOdyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHearing
dc.subject.ytmHearing impaired
dc.subject.ytmHearing disorders
dc.subject.ytmHearing impaired children
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmEar diseases
dc.subject.ytmAudiology
dc.identifier.yokid10230428
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid542647
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineOdyoloji ve Konuşma Bozuklukları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess