Show simple item record

dc.contributor.advisorKıray Kanatlı, Gülay
dc.contributor.authorErdal Bulut, Serap
dc.date.accessioned2020-12-10T07:27:32Z
dc.date.available2020-12-10T07:27:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214858
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bir otomatik yazma değerlendirme aracı olan PEG Writing Scholar®'ın yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin yazma başarısına ve yazma motivasyon düzeylerine etkisini araştırmaktır. Çalışma aynı zamanda geleneksel ve otomatik yazma değerlendirme öğretim programının yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin yazma başarısı ve motivasyonu üzerindeki etkileri açısından karşılaştırılmasını da amaçlamaktadır. Çalışma, Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda okuyan 60 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Anadili Türkçe olan katılımcılar uygun örnekleme kullanılarak kontrol ve deney grupları olarak atandılar. Kontrol grubu geleneksel bir kalem ve kağıt eğitimi ile öğretilirken, deney grubu bir otomatik yazı değerlendirme aracına maruz bırakıldı. Bahsedilen hedefler doğrultusunda, veriler Demografik Sorular Anketi, Payne (2012) tarafından hazırlanan Akademik Yazma Motivasyon Anketi (AWMQ), alan notları ve Yazma testleri ile toplanmıştır. Çalışmanın sonunda, bir otomatik yazı değerlendirme aracı kullanmanın, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin yazma başarısına, içsel motivasyonlarına ve öz yeterlik inançlarına olumlu katkılarının olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effects of an automated writing evaluation tool, PEG Writing Scholar®, on EFL students' writing achievement and their motivation level towards writing. The study also aims at comparing traditional pen & paper and automated writing evaluation instruction in terms of their effects on EFL students' writing achievement and motivation.The study was carried out with 60 students studying at Boğaziçi University School of Foreign Languages. All of the participants were non-native speakers of English, sharing the same native language, Turkish; and they were assigned as control and experimental groups by using convenience sampling. While control group was taught with a traditional pen and paper instruction, the experimental group was exposed to an AWE tool as part of instruction. In accordance with the objectives, data were collected through Background Questionnaire, Academic Writing Motivation Questionnaire (AWMQ) by Payne (2012), field notes, and Writing tests. At the end of the study, it was concluded that using an AWE tool had some supportive effects on EFL students' writing achievement, intrinsic motivation and self-efficacy beliefs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of automated writing evaluation on EFL students` writing achievement and motivation towards writing
dc.title.alternativeOtomatik yazı değerlendirme aracının yabancı dil olarak İngilizce öğrencilerinin yazma başarısına ve motivasyonuna etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmWriting
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10241578
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid547104
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess