Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıçaslan Çelikkol, Ayşegül
dc.contributor.authorYildiz, Canan Sümeyra
dc.date.accessioned2020-12-10T07:27:25Z
dc.date.available2020-12-10T07:27:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214827
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin algıladıkları anne baba tutumları ile sosyal beceri ve saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın örneklemini, Ankara ili Yenimahalle ilçesinde bulunan dört ilköğretim okulu içerisinden, elverişli örneklem metoduyla seçilen, 5. ve 6. sınıfta öğrenim gören 582 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama işlemi, Anne Baba Tutum Ölçeği (Yılmaz, 2000), Sosyal Beceri Ölçeği (Kocayörük, 2000), Saldırganlık Ölçeği (Şahin, 2004) ve araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde T-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson Momentler Korelasyon Katsayısı Çarpımı, Post Hoc Tukey HSD, Kruskal Wallis-H Testi ve Aşamalı Regresyon Analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin, algıladıkları anne baba tutumları ile sosyal beceri düzeyleri arasında istatistiksel olarak pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunurken; öğrencilerin algıladıkları anne baba tutumları ile saldırganlık düzeyleri arasında istatistiksel açıdan negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin, sosyal beceri düzeyleri ile saldırganlık düzeyleri arasında istatistiksel olarak ters yönlü anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Bununla birlikte, çocukların algıladıkları anne baba tutumlarının cinsiyet, kardeş sayısı ve anne-baba eğitim düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı; sosyal beceri düzeylerinin anne-baba eğitim düzeyine göre istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılaştığı; saldırganlık düzeylerinin ise cinsiyet değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı bulunmuştur. Araştırmada algılanan anne baba tutumlarının, sosyal beceri ve saldırganlık puanlarını istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, literatür ışığında tartışılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Anne Baba Tutumları, Sosyal Beceri, Saldırganlık
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between perceived parental attitudes, social skills and aggression levels of 5th and 6th grade students in primary education. The sample of this research in the relational survey model consisted of 582 students in the 5th and 6th grade selected from four primary schools in the Yenimahalle district of Ankara. The data collection process was carried out by the Parental Attitude Scale (Yılmaz, 2000), Social Skill Scale (Kocayörük, 2000), Aggression Scale (Şahin, 2004) and Personal Information Form developed by the researcher. T-test, One Way ANOVA, Pearson Moments Correlation Coefficient, Post Hoc Tukey HSD, Kruskal Wallis-H and Progressive Regression Analysis were used to analyze the data. As a result of the research, there was a statistically significant positive correlation between the perceived parental attitudes and social skill levels of the 5th and 6th grade students of primary education. It was found that there was a statistically significant negative relationship between the perceived parental attitudes and aggression levels of the students. In addition, there was a statistically significant inverse relationship between students' social skill levels and aggression levels. However, the perceived parental attitudes of children differed significantly by gender, number of siblings and parental education level. It was found that social skill levels differed significantly according to parental education level; and the levels of aggression were found to be statistically different according to the gender. It was concluded that perceived parental attitudes predicted social skills and aggression scores statistically significantly. The findings of the study were discussed in the light of the literature and various suggestions were made.Keywords: Parental Attitudes, Social Skills, Aggressionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5. ve 6. sınıf öğrencilerinin algıladıkları anne baba tutumları ile sosyal beceri ve saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between perceived parental attitudes and social skills and agression levels of 5th and 6th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10255783
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid579702
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess