Show simple item record

dc.contributor.advisorErgin, Tamer
dc.contributor.authorErşahin, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-10T07:27:20Z
dc.date.available2020-12-10T07:27:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214809
dc.description.abstractBu araştırmada 5, 6, 7 yaş çocukların bilişsel işlem performansları ile bu çocukların anne ve babalarının tutumları arasındaki ilişki çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmiştir.Araştırmaya katılan çocuklara Bilişsel Değerlendirme Sistemi (Cognitive Assessment System- CAS); anne ve babalara ise Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği (PARI) uygulanmıştır. Örneklemin demografik bilgileri araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Araştırma örneklemi; İstanbul ili 2018- 2019 eğitim öğretim yılında özel anaokulu ve ilköğretim okullarında öğrenim gören 60 çocuk ve çocukların 60 anne ve 60 babasından oluşmuştur.Araştırmada elde edilen veriler SPSS 17,0 paket programı ile analiz edilmiştir. Analizlerde anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma bulgularına göre; annelerin ebeveynlik rolünü reddetme tutumları ve baskı disiplin tutumları ile çocukların bilişsel işlem performansları arasında negatif anlamlı ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Aile içi geçimsizlik tutumuna sahip babalar ile çocukların bilişsel işlem performansları arasında negatif anlamlı ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.Araştırmanın sonucunda anne baba eğitim düzeyi, algıladıkları ekonomik durum, çocuk cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, doğum sırası değişkenleri ile anne baba tutumları ve çocukların bilişsel işlem performansları arasındaki bulgular istatistiksel olarak anlamlı çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Bilişsel İşlem, Bilişsel Gelişim, Anne Baba Tutumları, PARI
dc.description.abstractThis study, relationship between the attitude of parents and cognitive process performance of pre-school and primary school children age of 5, 6, 7 was examined according to various demographic variables.In study; cognitive operations of children of 5, 6, 7 were measured with Cognitive Assessment System (CAS) and parents' attitude measured with Parental Attitude Research Instrument (PARI). The demographic information of the research was collected by Personal Information Form developed by the researcher.Research sample was consisted of 60 pre and primary school children studying at private schools in 2018-2019 educational year at İstanbul and their 60 mothers and fathers.The statistical evaluation was performed using the SPSS 17,0 Software. The relevance threshold was 0.05 in all analyses. The results of the study revealed that, attitude of mother to reject housewife role and pressure and discipline attitude subscales were correlated with cognitive processing performance of children. The results of the study revealed that, fathers attitudes for family incompatibility subscales were correlated with cognitive processing performance of children. Also; There are statistically significant relationships between parental attitudes and children's cognitive processing performances with parents' education level, age, economic status and child gender, age, number of siblings, birth order variables.Keywords; Cognitive Process, Cognitive Development, Parental Attitudes, PARIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnne baba tutumları ile 5-7 yaş çocukların bilişsel işlemler performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between perceived parental attitudes and cognitive process performance of children aged 5-7 year
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParents attitude
dc.identifier.yokid10255048
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid579660
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineAile Eğitimi ve Danışmanlığı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess