Show simple item record

dc.contributor.advisorFetvacı, Mahmut Cüneyt
dc.contributor.authorSağol, Kadir
dc.date.accessioned2020-12-10T07:27:05Z
dc.date.available2020-12-10T07:27:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214748
dc.description.abstractOtomotiv sektöründe müşterilerin sürüş esnasında yaşadığı gürültü ve titreşimler müşteri memnuniyetini düşürmektedir. Vitesler arası geçişlerde ve özellikle ani güç yüklemelerinde, güç aktarma sistemindeki metal vuruntu sesi müşteriyi rahatsız etmektedir. Bunu çözebilmek için mühendisler farklı yöntemler denemektedir. Gücü bir parçadan diğerine aktarırken oluşan dönme yönü dişli yanak boşluklarından kaynaklanan sesi çözmek için her geçen gün yeni denemeler yapılmaktadır. Bu tezde ise yeni bir yaklaşımla otomotiv dünyasında yarım şaft olarak adlandırılan güç aktarma organının diferansiyele bağlandığı düz dişliye helis açısı eklenerek etkileri araştırılacaktır.Gürültü ve titreşim sorununu minimum düzeye indirerek sürücünün sürüş esnasındaki konforunu arttırabilmek için çözümleri test ederek, fiyat ve performansı optimize ettiğimiz çözümü uygulayabilmek hedeflenmiştir. Farklı tasarımlar olarak; mafsallarda yeni gres kullanımı, mafsalların içerisideki dönme yönü dişli yanak boşluğunun düşürülmesi, bağlantı milindeki düz dişlinin yeni helis açılarıyla imalatı gibi tasarımlar karşılaştırılacaktır. Teorik olarak mekanik vuruntunun sebep olabileceği bölgeler netleştirildikten sonra bu bölümler üzerinde farklı tasarımları test ederek tasarımsal deneyler yapılmıştır. Sonuçta test edilen düşük helis açılı düz dişli devreye alınacaktır.
dc.description.abstractThe noise, vibration and harshness experienced by the customers in the automotive sector reduce customer satisfaction. In the case of shifting and especially in sudden power loads, the metal clonk sound in the powertrain disturbs the customer. In order to solve this problem, engineers try different methods. New experiments are being carried out every day to dissolve the sound from the threaded backlash in the direction of rotation that occurs when transferring power from one part to another. In this thesis, the effects of adding a helical angle to the spur gear, which is connected to the differential in the automotive world by a new approach, will be investigated.As different designs; the use of new greases in the joints, the reduce rotational backlash in the joints, low helical angles at the spur splines will be compared. Theoretically investigated the regions where the mechanical impact can be caused of clonk noise.The design of experiments were performed by testing different designs on these thessis. As a result, the low helical angle spur gear will be release.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleMekanik gürültüyü azaltmak için araç güç iletim sisteminin iyileştirilmesi
dc.title.alternativeImprovement of car power transmission system to reduce clonk noise
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentMakine Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHelical gear
dc.subject.ytmSpur gear
dc.identifier.yokid10254305
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid578388
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineMakine Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess