Show simple item record

dc.contributor.advisorAtaman Yancı, Hanife Banu
dc.contributor.authorNardemir, Erhan
dc.date.accessioned2020-12-10T07:27:00Z
dc.date.available2020-12-10T07:27:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214728
dc.description.abstractNardemir, (2019). Yüzme Sporu Yapan Çocukların Hayal Etme Gücünün Spor Tatmini Üzerindeki Etkileri. İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Spor Yönetim Bilimleri ABD. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul. Anahtar Kelimeler: Spor, Yüzme, Hayal Etme, Spor TatminiBu çalışma, Türkiye'de çeşitli kulüplerde yüzme sporunu yapan çocukların hayal etme gücünü belirleyerek; spor tatmini üzerine olan etkileri değerlendirilmiştir. Yüzme sporunda hayal etmenin performansa etkisi çok fazladır (Short, 2005). Fakat Yüzme sporu ile uğraşan çocuklar için ilk defa yapılan bu çalışmada Hayal etmenin çocukların cinsiyetine, yaşına, öğrenim gördüğü okula, sporla uğraşma yılına ve sportif başarısına göre değişmediği sonucuna varılmıştır. Bunun nedeni 8-12 yaş çocukların somut işlemler dönemindedir yani çocuk tarafında gözlenebilen gerçek olaylara yöneliktir çocuklar somut olduğu sürece karmaşık problemleri çözebilirler soyut kavramları, çevresindekileri model alma yoluyla yerinde kullanmalarına rağmen anlamlarını açıklayamazlar. Bu özellikten dolayı hayal güclerini gerçek bir zemine oturtamazlar ve bu sebepten gerçeküstü kurulan bu hayaller yaşanılacak olan tatmini de etkilemeyecektir. Bundan dolayı bu yaş grubunda spor tatmine hayal etmenin etkisinin fazla olduğu görülmemektedir. Yaş değişkenine göre Spor tatmini alt boyutlarından takım bütünlüğü alt boyutunda istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. Sporcuların yaşlarının büyümesi ile takım bütünlüğünün farkına varmaları sporcuların yaptıkları sporda tatmin düzeylerini yükseltmiştir. Spor tatmininin yaşandığı, gelecekle ilgili hayallerin başlangıç seviyesidir. 14 yaş ve üstü bu hayalleri gerçeklik üzerine inşa edebilir. Soyut düşüncenin henüz gelişmemiş olduğu 8-12 yaş döneminde sonucumuzun orta düzeyde anlamlı çıkması, yaş gurplarını aralığından kaynaklanmaktadır. Hayal etme kavramı ve spor tatmini ile ilgili bundan sonra yapılacak çalışmalara kaynaklık edecek olan bu araştırma, daha büyük yaş grupları ile tekrar edilebilir. Fiziksel çalışmaların yanında zihinsel çalışmalarında öneminin gittikçe arttığı günümüzde farklı disiplinleri içine alarak, özellikle çocukların motor beceri gelişimlerinin etkili olduğu sportif performansın nasıl daha çok üst düzeye taşınabileceği konusunda farklı araştırmalar ile somutlaştırılabilir.
dc.description.abstractNardemir, (2019). The Effects of the 's Imagination Children doing the swimming sport on sport Satisfaction. Istanbul University-Cerrahpasa Institute Of Postgraduate Education, Sports Management ABD. Master's Thesis. Istanbul.Key Words: Sports, swimmig, Imagining, Sport Satisfaction. This study is to determine the strength of the children to imagine that the sport of swimming in several clubs in Turkey; The effects on sports satisfaction were evaluated. In swimming, imagination has a great effect on performance (Short, 2005). However, this study, which was conducted for the first time for swimming children, concluded that imagination did not change according to the gender, age, school, sporting year and sporting success of children. This is due to the fact that children between the ages of 8 and 12 are in the concrete process, that is to say the real events that can be observed on the child side. Children can solve complex problems as long as they are concrete. Because of this feature, they cannot place their imagination on a real ground, and therefore these surrealistic dreams will not affect the satisfaction that will be experienced. Therefore, the effect of imagination on sports satisfaction in this age group is not seen much. According to the age variable, there was a statistically significant difference in the sub-dimensions of fitness satisfaction in the team integrity sub-dimension. Athletes' awareness of team integrity with the growth of their age increased the satisfaction level of sports athletes. It is the beginning level of dreams about the future where sport satisfaction is experienced. He can build these dreams on reality. At the age of 8-12 years, when the abstract thought is not yet developed, the result of our results is from the age group. This research, which will be the source of the imagination and the future studies related to sport satisfaction, can be repeated with larger age groups. In addition to physical studies, the importance of mental studies has been increasing and it can be embodied in different disciplines in different disciplines about how sportive performance, especially in children's motor skills development, can be carried to higher levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleYüzme sporu yapan çocukların hayal etme gücünün spor tatmini üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeThe effects of the 's imagination children doing the swimming sport on sport satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-08
dc.contributor.departmentSpor Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10254601
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid565743
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineSpor Yönetim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess