Nezihe Meriç`in çocuk kitaplarından `Küçük Bir Kız Tanıyorum` serisinde gelişim alanlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Dilidüzgün, Selahattin | |
dc.contributor.author | Karanisoğlu Güder, Melek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:26:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:26:49Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214685 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Nezihe Meriç‟in 6-12 yaşları kapsayan `Küçük Bir Kız Tanıyorum` ırmak romanları serisinin tamamı olan yedi kitapta başkişi Ayşe karakterinin gelişim psikolojisi verilerine uygun oluşturulup oluşturmadığını ortaya koymaktır. Bunun için adı belirtilen kitapların tamamının dilsel, bilişsel, toplumsal ve kişilik gelişimi özelliklerine uygun olup olmadığı saptanmıştır. Çalışmanın deseni nitel araştırma tekniklerinden doküman incelemesidir. Bu yolla elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda ırmak roman serisinin başkişisi olan Ayşe'nin altı yaştan on iki yaşa kadar olan gelişiminin gelişim psikolojisi verileriyle uygun olduğu saptanmıştır. Anahtar kelimeler: Çocuk edebiyatı, gelişim psikolojisi ,`Küçük Bir Kız Tanıyorum...`ırmak serisi, Nezihe Meriç. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to find out whether or not the main character of Ayşe in the seven books in total in the series covering the ages between 6-12 written by Nezihe Meriç titled `I know a Little Girl` is compatible with the developmental psychology data. For this purpose, it has been determined whether all the books mentioned are suitable for linguistic, cognitive, social and personality development characteristics of the children at these ages. The design of the research is a document review which is one of the qualitative research techniques. The data obtained in this way were analyzed by descriptive analysis. As a result of the research, it was determined that the development of Ayşe, the main character of the novel series, from six to twelve years of age was appropriate with the developmental psychology data. Key words:Children's literatüre,developmental psychology, `I know a little a girl...`series , Nezihe Meriç | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Nezihe Meriç`in çocuk kitaplarından `Küçük Bir Kız Tanıyorum` serisinde gelişim alanlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigating areas of development in Nezihe Meriç's `I know a Little Girl` series | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-30 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Meriç, Nezihe | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.subject.ytm | Children's books | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.subject.ytm | Development psychology | |
dc.subject.ytm | Language development | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Literary works | |
dc.identifier.yokid | 10236381 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA | |
dc.identifier.thesisid | 544224 | |
dc.description.pages | 253 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |