Show simple item record

dc.contributor.advisorKeleşoğlu, Mustafa Kubilay
dc.contributor.authorTürk, Burak
dc.date.accessioned2020-12-10T07:26:48Z
dc.date.available2020-12-10T07:26:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214680
dc.description.abstractDerin kazı destekleme sistemlerinin ana ilkesi, inşa edilecek olan derin temeller için açılacak yapı çukurunun çevresinde bulunan mevcut yapılar, yollar ve altyapı tesisleri gibi her türlü yapının güvenliğinin sağlanmasıdır. Günümüzde nüfusun hızla artması sonucu özellikle büyük şehir merkezlerindeki konut ve işyeri gibi yapılarda gereksinimler değişmeye başlamıştır. Arazi metrekare fiyatlarının çok yüksek olması, artan otopark ihtiyacı, arsaların daha verimli kullanılmasını ve buna bağlı olarak zemin altında yapılaşmayı zorunlu kılmıştır. Bunun sonucunda büyük şehir merkezlerinde yapılan inşaatlarda derin kazılar yapılması zorunlu hale gelmiştir. Bir derin kazı sisteminin tasarımı yapılırken, söz konusu sistemi çevreleyen temel zemini özelliklerinin önceden belirlenmiş olması ve eğer varsa diğer alternatif çözümlerin geoteknik ve ekonomik açılardan yeteri kadar etüd edilmiş olması gerekmektedir. Gelişen teknolojik imkânların zemin mühendisliği koşullarını olumlu yönde etkilemesi neticesinde, derin kazı uygulamaları günümüzde yaygın olarak kullanılır hale gelmiştir.Bu tez kapsamında; ülkemizde ve dünyada geniş bir uygulama alanına sahip olan derin kazı sistemlerinden fore kazık ve ankrajlı iksa sisteminin, tasarım aşamaları irdelenip sonlu elemanlar yazılımı ile yapılan analizler neticesinde elde edilen deformasyon davranışları uygulama alanında tesis edilen inklinometre verileriyle karşılaştırılmıştır. Bir vaka analizi olarak ele alınan, alışveriş merkezi yanındaki çok katlı otopark inşaatı iksa sistemi, sonlu elemanlar yöntemi ile iki ve üç boyutlu elastoplastik analiz yapabilen Plaxis programı yardımıyla modellenerek incelenmiştir. Yapılan analizler neticesinde fore kazıklı iksa perdesinin deplasman değerleri iki ve üç boyutlu analizler ile belirlenmiştir. Plaxis ile elde edilen değerler, sahada alınan inklinometre ölçümleri ile karşılaştırılarak deplasman değerlerinin gerçeğe yakınlığı irdelenmiştir. Ayrıca iksa sisteminde meydana gelen köşe etkisi üç boyutlu analizler yardımıyla belirlenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe main principle of deep excavation support systems is to ensure the safety of all kinds of structures such as existing structures, roads and infrastructure facilities around the building pit to be opened for the deep foundation to be built. Today, the rapid increase in population has begun to change the requirements, especially in the construction of houses and workplaces in big city centers. The fact that the square meters of land are very expensive, the need for increased parking space, the more efficient use of the land, and accordingly more deeper structures under the ground has become popular. As a result, deep excavations have become compulsory in construction in major city centers.When designing a deep excavation system, it is necessary that the basic soil properties surrounding the system have been evaluated, if any feasibility of other alternative solutions must be addressed as much as the geotechnical and economic aspects. Deep excavations have become widely used today due to the fact that the developed engineering technology affected the conditions of ground engineering in a positive way.In this thesis; the deformation behavior calculated from the analysis of the bored pile and anchor shoring system of the deep excavation systems, by using finite element methods were compared with the inclinometer data measured from a case study. As a case study, multi-storey car park construction shoring system next to a shopping center was examined by using the two and three-dimensional elastoplastic analysis with finite element method. As a result of the analysis, the displacement characteristic of the bored piled excavation were determined by two and three-dimensionally. The values obtained with Plaxis were compared with the inclinometer measurements taken in the field. In addition, corner effect mobilized in the shoring system was also considered through the context of this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleİksa kaynaklı deplasmanların çevre yapılar üzerindeki etkisinin 2 ve 3 boyutlu analizlerle tahmini
dc.title.alternativePredicting the effect of excavation induced settlements on the nearby structures by 2d and 3d analyses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10260135
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid578875
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineİnşaat Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess