Ergenlerde bağlanma stilleri ve benlik algılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Poyraz, Cengiz | |
dc.contributor.author | Yakupoğlu, Anna Sirel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:26:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:26:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214663 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, lise ergenlerinin bağlanma stilleri ve benlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-19 öğretim yılında İstanbul Şişli ilçesindeki anadolu liselerinde eğitim görmekte olan toplam 450 ergen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, İlişki Ölçekleri Anketi (İÖA) ve Sosyal Karşılaştırma Ölçeği (SKÖ) aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 24.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda şu bulgular elde edilmiştir; güvenli bağlanma stili ile olumlu benlik arasında düşük düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Erkeklerin kızlara göre daha fazla güvenli bağlanma stiline sahip olduğu, kızların ise erkeklere göre daha fazla korkulu bağlanma stiline sahip olduğu bulunmuştur. 18 yaşındaki ergenlerin diğer yaşlara göre daha fazla güvenli, 15 yaşındaki ergenlerin diğer yaşlara göre daha fazla saplantılı, 17 yaşındaki ergenlerin ise diğer yaşlara göre daha fazla kayıtsız bağlanma stiline sahip oldukları tespit edilmiştir. 10. Sınıfta öğrenim gören ergenlerin diğer sınıflardaki ergenlere oranla daha fazla saplantılı, 12. Sınıftakilerin ise diğer sınıflardaki ergenlere oranla daha fazla kayıtsız bağlanma stiline sahip oldukları görülmüştür. Annesi işçi olarak çalışan ergenlerin annesi diğer işte çalışan ve çalışmayanlara oranla daha fazla güvenli, babası çalışmayan ergenlerin diğer işlerde çalışanlara göre daha fazla saplantılı bağlanma stiline sahip oldukları görülmüştür. Aileleri 4001-6000 TL. gelir elde eden ergenlerin daha düşük ve daha yüksek aile geliri olan ergenlere oranla daha fazla güvenli bağlanma stiline sahip oldukları görülmüştür. Erkeklerin benlik algılarının kızlara oranla daha olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | İn this research, the relationship between the attachment styles and self-perception of high school students were investigated. The sample of the study was consisted of 450 students at high schools in Şişli district of İstanbul. The data of the study, collected through the Personal Information Form prepared by the researcher, Relationship Scales Questionnaire (RSQ) and Social Comparison Scale (SCS). Data were analyzed by using SPSS 24.0 package program. According to the findings of the research the following findings were obtained; It was found that there was a low positive correlation between secure attachment style and positive self-perception. It was found that boys have more secure attachment style than girls and girls have more fearful attachment style than boys. 18-year-old adolescents were more secure than other ages, and adolescents aged 15 years were more obsessed than other ages and 17-year-old adolescents had more indifferent attachment styles than other ages. 10. the adolescents studying in the classroom have more obsessive than the adolescents in the other classes and the 12th grade have more indifferent attachment styles than the adolescents in other classes. The mother of the adolescents working as her mother was more secure than the other ones who work and did not work, and the adolescents whose father did not work had more obsessive attachment style than those who work in other jobs. Adolescents with a family income of 4001-6000 TL. have more secure attachment styles than adolescents with lower and higher family income. Boy's self-perceptions were found to be more positive than girls. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ergenlerde bağlanma stilleri ve benlik algılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of attachment styles and self-perception of adolescents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-20 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10253541 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA | |
dc.identifier.thesisid | 579507 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |