Show simple item record

dc.contributor.advisorSertelin Mercan, Çare
dc.contributor.authorDiker, Erdi
dc.date.accessioned2020-12-10T07:26:30Z
dc.date.available2020-12-10T07:26:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214607
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin kültürlerarası duyarlık ve empati becerilerini arttırmaya yönelik çokkültürlülüğün kazanımlarını kapsayan bir psikoeğitim programı hazırlamak ve bu programın öğrencilerin kültürlerarası duyarlık ve empati becerileri üzerindeki etkisini sınamaktır.Bu hedef doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu İstanbul Fatih ilçesinde öğrenim görmekte olan 4. sınıf öğrencisi 18 çocuk oluşturmaktadır. Öğrencilerin 9'u deney grubunda, 9'u kontrol grubunda bulunmaktadır. Çalışmada Ön test- son testli kontrol gruplu model uygulanmıştır. Deney grubunda bulunan 9 öğrenciye 10 hafta boyunca, haftada 2 oturum olmak üzere toplamda 20 oturumumdan oluşan `Çokkültürlü Psikoeğitim Programı` uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak `Çocuklar için Empati Ölçeği (ÇEÖ)` ve `Çocuklar için Kültürlerarası Duyarlık Ölçeği (ÇKDÖ)` uygulanmıştır. ÇKDÖ'nün Türkçe'ye uyarlanma ve güvenirlik – geçerlik çalışmaları araştırma kapsamında yapılmıştır. Araştırmanın çıktısı olan veriler Mann Whitney-U Testi ve Wilcoxon Testi ile değerlendirilmiştir. Çokkültürlü psikoeğitim programının uygulandığı deney grubunun ÇKDÖ ve ÇEÖ ön test ve son test puanlarında anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Kontrol grubunun ÇKDÖ ve ÇEÖ ön test ve son test puanlarında da anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Ortaya çıkan bu veriler araştırmanın tartışma bölümünde odak grup görüşmesi sonuçları ve uygulayıcı gözlemleriyle yorumlanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to prepare a pschoeducation program based multicultural attainment and examine it on primary school grade students whether increase their empathy and intercultural sensitivity skills.The study group is formed from primary school in Istanbul Fatih. 18 students participated to research who study in 4th grade. Test group was formed 9 students and the control group was formed rest of 9 students. Prior-test – final test control grouped model which is consist of two groups including a test group and a control group has been used in this research. `The Multicultural Pschoeducation Program` has implemented to test group in 10 weeks which had 2 sessions in a week and 20 times in total. To conduct the necessary research, `Empathy Scale for Children (ESC)` and `Intercultural Sensitivity Scale for Children (ISS)` were used. ISS wasn't adapted to Turkish. Therefore, within this study, the adaptation to Turkish and validity-reliability checks of the scale are also performed. Mann Whitney-U Test and Wilcoxon Test has been used to analyse the data derived from this research.No significant difference was found between the pretest and posttest points of experiment group. Also no significant difference was found between the pretest and posttest points of control group. These datas has expounded with results of focus group discussion and observes of practitioner in discussion part of the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin kültürlerarası duyarlık ve empati becerilerinde çokkültürlü psikoeğitim programının etkililiğinin sınanması
dc.title.alternativeExamining the effects of multicultural psychoeducation program on intercultural sentivity and empathy of primary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-25
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmSensitivity
dc.subject.ytmIntercultural sensitivity
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmEmpathic skill
dc.subject.ytmMulticulturalism
dc.subject.ytmPsycho-educational program
dc.subject.ytmEffectiveness
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid10240230
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid546569
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineEğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess