İlkokul öğrencilerinin kültürlerarası duyarlık ve empati becerilerinde çokkültürlü psikoeğitim programının etkililiğinin sınanması
dc.contributor.advisor | Sertelin Mercan, Çare | |
dc.contributor.author | Diker, Erdi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:26:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:26:30Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214607 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin kültürlerarası duyarlık ve empati becerilerini arttırmaya yönelik çokkültürlülüğün kazanımlarını kapsayan bir psikoeğitim programı hazırlamak ve bu programın öğrencilerin kültürlerarası duyarlık ve empati becerileri üzerindeki etkisini sınamaktır.Bu hedef doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu İstanbul Fatih ilçesinde öğrenim görmekte olan 4. sınıf öğrencisi 18 çocuk oluşturmaktadır. Öğrencilerin 9'u deney grubunda, 9'u kontrol grubunda bulunmaktadır. Çalışmada Ön test- son testli kontrol gruplu model uygulanmıştır. Deney grubunda bulunan 9 öğrenciye 10 hafta boyunca, haftada 2 oturum olmak üzere toplamda 20 oturumumdan oluşan `Çokkültürlü Psikoeğitim Programı` uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak `Çocuklar için Empati Ölçeği (ÇEÖ)` ve `Çocuklar için Kültürlerarası Duyarlık Ölçeği (ÇKDÖ)` uygulanmıştır. ÇKDÖ'nün Türkçe'ye uyarlanma ve güvenirlik – geçerlik çalışmaları araştırma kapsamında yapılmıştır. Araştırmanın çıktısı olan veriler Mann Whitney-U Testi ve Wilcoxon Testi ile değerlendirilmiştir. Çokkültürlü psikoeğitim programının uygulandığı deney grubunun ÇKDÖ ve ÇEÖ ön test ve son test puanlarında anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Kontrol grubunun ÇKDÖ ve ÇEÖ ön test ve son test puanlarında da anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Ortaya çıkan bu veriler araştırmanın tartışma bölümünde odak grup görüşmesi sonuçları ve uygulayıcı gözlemleriyle yorumlanmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to prepare a pschoeducation program based multicultural attainment and examine it on primary school grade students whether increase their empathy and intercultural sensitivity skills.The study group is formed from primary school in Istanbul Fatih. 18 students participated to research who study in 4th grade. Test group was formed 9 students and the control group was formed rest of 9 students. Prior-test – final test control grouped model which is consist of two groups including a test group and a control group has been used in this research. `The Multicultural Pschoeducation Program` has implemented to test group in 10 weeks which had 2 sessions in a week and 20 times in total. To conduct the necessary research, `Empathy Scale for Children (ESC)` and `Intercultural Sensitivity Scale for Children (ISS)` were used. ISS wasn't adapted to Turkish. Therefore, within this study, the adaptation to Turkish and validity-reliability checks of the scale are also performed. Mann Whitney-U Test and Wilcoxon Test has been used to analyse the data derived from this research.No significant difference was found between the pretest and posttest points of experiment group. Also no significant difference was found between the pretest and posttest points of control group. These datas has expounded with results of focus group discussion and observes of practitioner in discussion part of the research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | İlkokul öğrencilerinin kültürlerarası duyarlık ve empati becerilerinde çokkültürlü psikoeğitim programının etkililiğinin sınanması | |
dc.title.alternative | Examining the effects of multicultural psychoeducation program on intercultural sentivity and empathy of primary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-25 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Sensitivity | |
dc.subject.ytm | Intercultural sensitivity | |
dc.subject.ytm | Empathy | |
dc.subject.ytm | Empathic skill | |
dc.subject.ytm | Multiculturalism | |
dc.subject.ytm | Psycho-educational program | |
dc.subject.ytm | Effectiveness | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 10240230 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA | |
dc.identifier.thesisid | 546569 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı |