Yetenek yönetimi bağlamında özel okulculuğun amaç gerçekleştirme başarısına ilişkin bir araştırma lise örneği
dc.contributor.advisor | Akgündüz, Hasan | |
dc.contributor.author | Çeven, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:26:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:26:20Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214564 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı; lise kademesinde yetenek yönetimi bakımından özel okulculuk sisteminin amaç gerçekleştirme başarısını betimlemektir. Söz konusu genel amaca bağlı olarak kurumsal amaç-eğitim programı- öğretmen- öğrenci-öğrenme çevresi- yönetim bileşenleri itibariyle özel liselerin fark yaratan özellikleri, literatür desteği ve öğrenci/ öğretmen görüşleri ışığında irdelenmiştir.Araştırmada öncelikle alan yazın taraması yapılarak özel okulculuk örgütlenmesinin kuramsal ve tarihsel boyutları temellendirilmiştir. Bir nitel araştırma olan bu çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış, ayrıca verilerin çeşitlendirilmesi amacıyla doküman analizi tekniğinden de yararlanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin Beykoz ve Beylikdüzü ilçelerinde özel liselerde hizmet veren 15 öğretmen ve hizmet alan 15 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir.Katılımcılarla yapılan görüşmelerin ve çeşitli belgelerin incelenmesi sonucunda yetenek yönetimi bağlamında lise kademesinde özel okulculuğun amaç gerçekleştirme başarısı, öğrencilerin üniversite giriş sınavında başarılı olduğu ölçüde sağlandığına yönelik bulgular elde edilmiştir. Özel liselerin kurumsal amaçları, eğitim programı yapısı, öğrenme çevresi, öğretmen, öğrenci ve yönetim profilleri temel olarak üniversite sınavı odaklı olmakla birlikte, yabancı dile hakim, sosyal, kültürel ve ahlaki yönü gelişmiş bireyler yetiştirmenin önemine yönelik bulgulara da erişilmiştir.Anahtar Sözcükler: yetenek yönetimi, özel okulculuk, amaç gerçekleştirme başarısı | |
dc.description.abstract | The main aim of this study is to search private schooling's success in achievement of purpose in the context of talent management in the sample of high school. Within the scope of this research, it is discussed that corporate objectives, teaching programs, learning environment, teachers, students and management profiles specific to these institutions are the elements need for success in realization of purpose in the context of talent management in private high schools. Also these elements were examined in the light of the related field literature and the interviews with teachers and students.For this purpose, firstly the related field literature was searched and the theoretical and historical dimensions of private school organization were based. In this study, which is a qualitative research, semi-structured interview technique was used as the main data collection tool. Document analysis technique was also used to diversify the data. The participants of the study consisted of 15 teachers and 15 students in private high schools in the Beykoz and Beylikdüzü districts of Istanbul. The data were analyzed by using descriptive analysis technique.In the conclusion of data analysis, the main result has been obtained that private schooling's success in realization of purpose in the context of talent management at the high school level is defined as the success of the university entrance exam. Therefore, the corporate objectives, the teaching programs, the learning environments, the teachers, the students and the management profiles specific to these institutions are highly based on university entrance exam. In addition to that, the findings about the importance of raising individuals qualified in terms of social, cultural and moral aspects in private high schools and using foreign language effectively has been found.Key words: talent management, private schooling, achievement | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yetenek yönetimi bağlamında özel okulculuğun amaç gerçekleştirme başarısına ilişkin bir araştırma lise örneği | |
dc.title.alternative | A research for private schooling's success in achievement of purpose in the context of talent management the sample of high school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-15 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Ability | |
dc.subject.ytm | Talent management | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | Relization level of the objectives | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.identifier.yokid | 10243479 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA | |
dc.identifier.thesisid | 547800 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |