Show simple item record

dc.contributor.advisorSart, Gamze
dc.contributor.authorAslan, Feyyaz
dc.date.accessioned2020-12-10T07:26:13Z
dc.date.available2020-12-10T07:26:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214538
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, özel eğitim gereksinimi olan çocukların ebeveynlerinin evlilik uyumları, umutsuzluk ve algılanan sosyal destek düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir.Araştırma, İstanbul ilinin Kartal, Üsküdar ve Ataşehir İlçeleri'nde yaşayan 142 anne ve 108 baba olmak üzere toplam 250 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak Sosyodemografik Bilgi Formu, Evlilik Uyumu Ölçeği, Beck-Umutsuzluk Ölçeği ve Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Çarpım Momentler Katsayısı, Bağımsız Gruplar t Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, evlilik uyumu ile algılanan sosyal destek arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu, evlilik uyumu ile umutsuzluk düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olmadığı, algılanan sosyal destek ile umutsuzluk düzeyi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.
dc.description.abstractIn this research, marital adjustment, hopelessness, and perceived social support levels of parents of children with special education needs were examined according to some variables.Within the scope of the survey, the survey application was made to a total of 250 people including 142 mothers and 108 fathers living in Kartal, Üsküdar and Ataşehir districts of İstanbul province. The Marital Adjustment Scale, Beck-Hopelessness Scale, Multidimensional Perceived Social Support Scale and Personal Information Form were used as data collection tools. When comparing all the data obtained, the t -test was used to analyze the differences in the two groups, and the Variance Analysis method was applied when the parameters were compared between groups in case of more than two groups. Pearson correlations were used to test the dependent and independent variables in the study.As a result of the research, there was a negative meaningful relationship between perceived social support and marital adjustment, there wasn't meaningful relationship between hopelesness and marital adjustment, and there was a positive meaningful relationship between perceived social support and marital adjustment. The findings are discussed in the light of relevant literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖzel eğitim gereksinimi olan çocukların ebeveynlerinin evlilik uyumları, umutsuzluk düzeyleri ve algılanan sosyal destek düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation on marital adjustment, hopelessness level, and pervecied social support of parents whose children with special education needs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10249576
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid578493
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess