Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosu (İstanbul) tünellerinde farklı jeolojik koşullardaki enjeksiyon çalışmalarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Kılıç, Alaettin | |
dc.contributor.author | Berk, Mehmet Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:25:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:25:59Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214489 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Mecidiyeköy- Mahmutbey metro çalışmalarında EPB-TBM ile açılan tünellerde kullanılan çimentolu enjeksiyon harç dizaynının farklı jeolojik koşullar altında değerlendirilmesidir. Çalışma yapılan bölgede 9 istasyon aralığındaki çift tüp tünellerin kazı öncesi yapılan sondaj çalışması sonuçları ve kazı sırasında gözlemlenen jeolojik koşullar değerlendirdi. Tünel çalışmalarının tamamlanmasının ardından enjeksiyon çalışmalarının belirlenen bu jeolojik koşullar altındaki başarısı özellikle tünel içerisinde gözlemlenen su gelirleri ve ayrıca kontrol delgileri ile tespit edilerek kaydedildi. Her bir istasyon aralığı için yapılan değerlendirmeler sonucunda jeolojik koşullardan özellikle kazı yapılan jeolojik ortamın kaya olduğu bölgelerde ayrışma oranı arttıkça enjeksiyon başarısızlığının artığı, kazılan ortamın zemin olduğu bölgelerde ise kil oranı arttıkça enjeksiyon başarısızlığının azaldığı tespit edilmiştir.Farklı jeolojik ortamlarda kullanılacak enjeksiyon dolgusu tasarlanırken, yeraltı suyunun yıkıcı etkisinin önemli bir faktör olarak dikkate alınması gerektiği anlaşılmıştır. EPB-TBM ile kazı yapılacak bölgelerde enjeksiyon dizaynı yer altı suyundan etkilenmeyecek şekilde seçilmeli veya kullanılan dizayn jeolojik ortamlara uygun şekilde değiştirilerek kullanılmalıdır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to evaluate the cementitious backfill grout design under different geological conditions in Mecidiyeköy-Mahmutbey (Istanbul/Turkey) metro tunnels opened by EPB-TBM. The results of the investigation boring data and the observed geological conditions during the excavation were evaluated in double tube tunnels along 9 stations. Following the completion of the tunnel works, the success of the injection operations was investigated with water income and inner control drilling in the tunnels under specified geological conditions, and geological condition recorded during the excavation. As a result, it was determined that the injection failure increases when geological environment is rock and rock weathering increased. The injection failure decreases when geological environment is soft ground in which the clay ratio increased. During the design of the backfill grout used in different geological conditions, it was appreciated that the failure effect of the ground water must be considered as an important factor. The injection design in the regions where EPB-TBM is to be excavated, should be selected so as not to be affected by groundwater or the design should be revised according to the different geological environments. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Maden Mühendisliği ve Madencilik | tr_TR |
dc.subject | Mining Engineering and Mining | en_US |
dc.title | Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosu (İstanbul) tünellerinde farklı jeolojik koşullardaki enjeksiyon çalışmalarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of injection works under different geological conditions in Mecidiyeköy-Mahmutbey metro (Istanbul) tunnels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-28 | |
dc.contributor.department | Maden Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10270386 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA | |
dc.identifier.thesisid | 584617 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Maden Mühendisliği Bilim Dalı |