Orman yollarında nakliyat ve sürüş güvenliğinin sağlanmasına yönelik tekniklerin analizi
dc.contributor.advisor | Demir, Murat | |
dc.contributor.author | Budak, Yunus Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:25:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:25:59Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214488 | |
dc.description.abstract | Günümüzde orman ürünlerinin üretiminde piyasa istekleri doğrultusunda tam gövde ve/veya dikili satışa yönelik rağbet artmıştır. Dolayısıyla üretici firmalar odun ürününü kendi isteği doğrultusunda boylamaya gereksinim duymaktadır. Ancak nakliyat sırasında bir takım sıkıntılar ortaya çıkmaktadır. Söz konusu sıkıntılar üretilecek ürünün normal üretimden daha uzun boylu olması ve/veya daha geniş araçlarla nakliyat isteğinden kaynaklanmaktadır Tez kapsamında orman yollarında bilgisayar destekli sürüş analizi yapılarak, mevcut orman yollarının kullanım amaçlarına göre; üretimde optimal faydayı sağlayabilecek orman yolu geometrik standartlarının belirlenmesi ile orman yollarında ulaşım yapmakta olan araç tiplerinin yol geometrik standartlarına uygunluğu ve alternatif araç seçim kriterleri ortaya konulması amaçlanmıştır. Sürüş analizi gerçekleştirilen orman yollarının tamamı birlikte değerlendirildiğinde, platform genişliği 4 m olması durumunda kamyon araç tipi için toplam 552.916 m2, treyler araç tipi için 3150.004 m2 ek bir alansal genişlemesi gerekmektedir. | |
dc.description.abstract | Today, the demand for full body and / or sewn sales has increased in the production of forest products in line with market demands. Therefore, manufacturers need to sort the wood product according to their wishes. However, some problems arise during transportation. These problems are due to the fact that the product to be produced is taller than normal production and / or the desire to transport by wider vehiclesWithin the scope of the thesis, computer aided driving analysis is made on forest roads and according to the usage purposes of the existing forest roads; The aim of this study is to determine the forest road geometric standards which can provide optimal benefit in production and to determine the compatibility of road types with the road geometric standards and alternative vehicle selection criteria. When all of the forest roads are analyzed together, if the platform width is 4 m, an additional area expansion of 552.916 m2 for truck and 3150.004 m2 for trailer t is requirede | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ormancılık ve Orman Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Forestry and Forest Engineering | en_US |
dc.title | Orman yollarında nakliyat ve sürüş güvenliğinin sağlanmasına yönelik tekniklerin analizi | |
dc.title.alternative | Analysi̇s of the techni̇ques for ensuri̇ng transportati̇on and dri̇vi̇ng safety on forest roads | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-28 | |
dc.contributor.department | Orman Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10269713 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA | |
dc.identifier.thesisid | 584463 | |
dc.description.pages | 51 | |
dc.publisher.discipline | Orman İnşaatı ve Transportu Bilim Dalı |