Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, İlkay
dc.contributor.authorSofuoğlu, Yücel
dc.date.accessioned2020-12-10T07:25:55Z
dc.date.available2020-12-10T07:25:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214481
dc.description.abstractBu araştırma ile okul psikolojik danışmanlarının mesleki kimliklerini nasıl inşa ettiklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma probleminin daha homojen bir grupta incelenmesi maksadıyla, alanda en az 10 yıllık deneyimi olan ve halen resmi bir meslek lisesinde görev yapan 7 okul psikolojik danışmanının mesleki yaşam öyküleri anlatı araştırması metodu kullanılarak analiz edilmiştir. İlk olarak, katılımcıların mesleki yaşam öykülerinde geçen olaylar oluş sırasına göre verilmiştir. Ardından gerçekleştirilen tematik analiz neticesinde 4 ana temanın öne çıktığı anlaşılmıştır: Belirsizlik ve Destekleyici Mekanizmalar, Yeni Deneyimler Yoluyla Meslekle Bütünleşme, Belirleyici Kurumsal Sınırlar ve Sosyo-Politik Belirleyici Üst Anlatılar. Bu bağlamda psikolojik danışmanlık mesleki kimliğinin inşasında, bireysel yaşantıların, kurumsal pratiklerin ve sosyo-politik süreçlerin etkili olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to investigate how school counselors construct their professional identities. In order to investigate the research problem in a rather homogeneous group, professional life stories of 7 school counselors, who have at least 10 years of field experience and currently work at a public vocational high school, have been analysed using narrative research method. First, the events in the professional life stories of the participants have been presented in chronological order. Next, thematic analysis of participants narratives yielded 4 main themes, namely: Uncertainty and Supporting Mechanisms, Integration With Profession Through New Experiences, Determinative Institutional Boundaries and Socio-Political Determinative Master Narratives. The present study revealed that individual lives, institutional practices and socio-political processes have an impact on identity construction process of professional counseling identity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOkul psikolojik danışmanlarının mesleki kimlik inşalarına ilişkin bir anlatı analizi
dc.title.alternativeA narrative analysis on professional identity constructions of school counselors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10263501
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid569694
dc.description.pages214
dc.publisher.disciplineEğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess