Okul psikolojik danışmanlarının mesleki kimlik inşalarına ilişkin bir anlatı analizi
dc.contributor.advisor | Demir, İlkay | |
dc.contributor.author | Sofuoğlu, Yücel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:25:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:25:55Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214481 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile okul psikolojik danışmanlarının mesleki kimliklerini nasıl inşa ettiklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma probleminin daha homojen bir grupta incelenmesi maksadıyla, alanda en az 10 yıllık deneyimi olan ve halen resmi bir meslek lisesinde görev yapan 7 okul psikolojik danışmanının mesleki yaşam öyküleri anlatı araştırması metodu kullanılarak analiz edilmiştir. İlk olarak, katılımcıların mesleki yaşam öykülerinde geçen olaylar oluş sırasına göre verilmiştir. Ardından gerçekleştirilen tematik analiz neticesinde 4 ana temanın öne çıktığı anlaşılmıştır: Belirsizlik ve Destekleyici Mekanizmalar, Yeni Deneyimler Yoluyla Meslekle Bütünleşme, Belirleyici Kurumsal Sınırlar ve Sosyo-Politik Belirleyici Üst Anlatılar. Bu bağlamda psikolojik danışmanlık mesleki kimliğinin inşasında, bireysel yaşantıların, kurumsal pratiklerin ve sosyo-politik süreçlerin etkili olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to investigate how school counselors construct their professional identities. In order to investigate the research problem in a rather homogeneous group, professional life stories of 7 school counselors, who have at least 10 years of field experience and currently work at a public vocational high school, have been analysed using narrative research method. First, the events in the professional life stories of the participants have been presented in chronological order. Next, thematic analysis of participants narratives yielded 4 main themes, namely: Uncertainty and Supporting Mechanisms, Integration With Profession Through New Experiences, Determinative Institutional Boundaries and Socio-Political Determinative Master Narratives. The present study revealed that individual lives, institutional practices and socio-political processes have an impact on identity construction process of professional counseling identity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Okul psikolojik danışmanlarının mesleki kimlik inşalarına ilişkin bir anlatı analizi | |
dc.title.alternative | A narrative analysis on professional identity constructions of school counselors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-17 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10263501 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA | |
dc.identifier.thesisid | 569694 | |
dc.description.pages | 214 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı |