Show simple item record

dc.contributor.advisorAkhavan Tabatabaeı, Raha
dc.contributor.authorSafari Langroudi, Amirreza
dc.date.accessioned2020-12-10T06:51:44Z
dc.date.available2020-12-10T06:51:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213597
dc.description.abstractSpor oldukça karlı bir iştir ve 4 milyardan fazla takipçisi ile Soccer, dünyadaki en popüler spordur. Spor finansmanı literatüründe, futbol için üç ana borsa fiyatı tahmini yöntemi vardır: maç sonuçlarına dayanarak, maç öncesi beklentilerine dayanarak ve maç önemine dayanarak. Maç öncesi beklentileri için araştırmacıların çoğu, yatırımcıların duygularını belirleyen bahis oranlarını kullandı. Bu tezde, Türkiye Twitter verilerini yatırımcıların duygularının bir başka ölçüsü olarak görüyoruz. Dört büyük Türk futbol takımının futbol maçı sonuçları, duyguları ve hisse senedi getirileri arasındaki bağlantıları analiz ediyoruz.
dc.description.abstractSports is a highly profitable business and with over 4 billion followers, Soccer is by far the most popular sport in the world. In the sports finance literature, there are three main methods of stock price prediction for soccer: based on match results, based on pre-match expectations and based on match importance. For pre-match expectations, most of the researchers have used betting odds as a determinant of the investors' sentiments. In this thesis, we consider Turkish Twitter data as another measure of investors' sentiments. We analyze the links between soccer match results, sentiments, and stock returns of the four major Turkish soccer teams.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCan social media predict soccer clubs` stock prices?
dc.title.alternativeSosyal medya futbol kulüplerinin hisse senedi fiyatlarını tahmin edebilir mi?
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-16
dc.contributor.departmentİş Analitiği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmStocks
dc.subject.ytmStock returns
dc.subject.ytmStock valuation
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmFootball clubs
dc.subject.ytmPrice ferecasting
dc.subject.ytmFinancing
dc.subject.ytmFinancing methods
dc.subject.ytmSports clubs
dc.identifier.yokid10236258
dc.publisher.instituteYönetim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560877
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess