Li - İon pillerin farklı kullanım koşullarında performanslarının ölçülmesi
dc.contributor.advisor | Akdemir, Bayram | |
dc.contributor.author | Mühendis, Vala | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T13:11:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T13:11:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213343 | |
dc.description.abstract | Elektrikli otomobil, zamanımızın önde gelen teknolojilerinden biridir. Elektrikli araç teknolojisi, yoğun bir araştırma ve geliştirme, akademik ilgi alanı ve aynı zamanda halkın ilgi alanıdır. Lityum ion piller, yüksek enerji yoğunluğu, uzun kullanım ömrüne ve minimum hafıza etkisi gibi önemli avantajlara sahiptir. Bu avantajlarından dolayı diğer pil teknolojileri olan kurşun asit piller, nikel tabanlı piller ve sodyum tabanlı pillere kıyasla elektrikli araçlarda daha yaygın kullanılmaktadır . Bu tezde, şarj ve deşarj işlemleri sırasında lityum ion pillerin durumunu incelenmiştir. Pillerin seri ve paralel bağlantıları sabit akım altındaki şarj ve deşarj eğrileri incelenmiştir. Aynı zamanda, lityum ion pillerinin iç direncinin dinamik yapısı da incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Elektrikli Araçlar, Elektrikli otomobil teknolojisi, Labview, Lityum İon Pil | |
dc.description.abstract | Electric Vehicles is one of the leading technologies of our time. Electric vehicle technology is an area of intensive research and development, academic interest, and also public interest. Lithium-ion batteries have important advantages such as high voltage, high energy density, long service life and memory effect. Because of these advantages, Li-ion batteries, which are other battery technologies, are more widely used in electric vehicles compared to nickel-based batteries and sodium-based batteries. In this thesis, the state of lithium ion batteries during charging and discharging processes are examined. The charge and discharge curves of the batteries under constant current are examined. At the same time, the dynamic nature of the internal resistance of lithium ion batteries has been investigated.Keywords: Electric Vehicles, Electric car technology, Labview, Lithium Ion Battery | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.title | Li - İon pillerin farklı kullanım koşullarında performanslarının ölçülmesi | |
dc.title.alternative | Performance measurement of Li - Ion batteries under different usage conditions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-25 | |
dc.contributor.department | Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10318042 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KONYA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 616913 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |