Show simple item record

dc.contributor.advisorKesen, Saadettin Erhan
dc.contributor.authorGüler, Büşra
dc.date.accessioned2020-12-09T13:05:52Z
dc.date.available2020-12-09T13:05:52Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213274
dc.description.abstractSağlık sistemi içinde önemli bir rolü bulunan hastaneler sürekli kendini geliştirmek, kalitesini artırarak hizmet sunmak ve hastaların ihtiyaç ve beklentilerine cevap vermek durumundadırlar. Büyük bir rekabetin yaşandığı sağlık sektöründe başarılı olabilmek için teknolojik gelişmelerin sağladığı imkânları ve hizmet kalitesini ve buna bağlı olarak hastaların memnuniyetinin düzeyini artırarak rekabette fark oluşturulabilir. Araştırmada Konya'da bulunan özel hastanelerin sunmuş oldukları hizmet kalitesinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Örneklem grubunu Konya ilindeki devlet üniversitelerinde çalışmakta olan akademik personel oluşturmuştur. SERVQUAL (Service Quality Scale-Hizmet Kalitesi Ölçeği) ölçeği kullanılarak akademik personelin özel hastanelerdeki hizmet kalitesi boşluğu (algılama-beklenti) değerlendirilmiştir. Veriler SPSS 20 istatistiksel paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), korelasyon analizi teknikleri yardımıyla uygulanarak yorumlanmıştır.
dc.description.abstractHospitals, which have an important role in the health system, must constantly improve themselves, improve their quality and provide services and respond to the needs and expectations of patients. In order to be successful in the health sector where there is a great competition, a difference can be made in the competition by increasing the level of satisfaction of the technological developments and the quality of service and accordingly the satisfaction of the patients. The aim of this study was to evaluate the service quality of private hospitals in Konya. The sample group consisted of academic personnel working in state universities in Konya. The service quality gap (perception-expectation) of the academic personnel in private hospitals was evaluated by using the SERVQUAL (Service Quality Scale) scale. Data were analyzed using SPSS 20 statistical package program. Independent sample t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), has been interpreted with the help of correlation analysis techniques.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonya ilinde bulunan özel hastanelerdeki hizmet kalitesinin ölçülmesi: Akademik personele yönelik araştırma
dc.title.alternativeMeasurement of service quality in private hospitals in city of konya: Research for academic personnel
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-16
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmPrivate hospitals
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmServqual method
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.identifier.yokid10249855
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKONYA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550478
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess