Tip ilköğretim okulu projesinin enerji etkinlik performansının iklimsel veri değişkenleri üzerinden sorgulanması
dc.contributor.advisor | Oral, Murat | |
dc.contributor.author | Aytürk Tulukcu, Dilara | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T13:04:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T13:04:24Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213255 | |
dc.description.abstract | Enerji, ekonomik ve toplumsal gelişmenin birincil kaynağıdır ve gelişmeye paralel olarakenerjiye olan talep artmaktadır. Bu nedenle geleceğin sağlıklı bir şekilde planlanabilmesi için var olanenerjinin korunumu ve yenilenebilir enerji kaynaklarının geliştirilmesi için 'enerji etkin tasarım'kavramının projelere entegre edilmesi gerekmektedir. Çalışma, enerji etkin tasarıma ulaşma yollarınıgöstermesi açısından önemlidir.Enerji etkin tasarım kavramı, Autodesk Revit programı yardımıyla Tip İlköğretim Okuluüzerinde detaylı olarak ele alınmıştır. İlköğretim okulları aktif kullanıldıkları için enerji tüketimindebüyük bir orana sahiptir. Dolayısı ile bu yapılarda enerji tüketimini azaltmak için alınacak herhangi küçükbir önlemin bireysel ve toplumsal faydası çok daha büyük olacaktır. Aynı zamanda öğrenci veöğretmenlerin fiziksel, iklimsel ve görsel konfor şartlarının sağlanması ile öğrenme ve öğretmeperformansları artacak, bulundukları ortamdan memnun olmaları sağlanacaktır. Bu amaca yönelik,çalışma alanı olan ilköğretim okulunun analiz sonuçları önce yapının kendi içinde yorumlanmış dahasonra farklı iklim bölgelerinde karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Çıkan sonuçlara göre, yapınıniyileştirme stratejilerine yönelik önerilerde bulunulmuştur.Çalışma, en başta tip bir projenin enerji verimi açısından; arazinin iklim tipine bağlı olarakbulunduğu konum, topografya, etrafındaki yapılaşma, bölgede kullanılan enerji araçları gibi etkenlerdekideğişimlerden dolayı kabul edilemez olduğunu göstermektedir. Aynı zamanda günümüz teknolojilerindenfaydalanılarak elde edilen bir tasarımın daha hızlı ve ekonomik olduğuna dikkat çekmektedir. | |
dc.description.abstract | Energy is the primary source of economic and social development and the demand for energyincreases in parallel with the development. Energy resources are running out day by day and the conceptof de energy efficient design needs to be integrated into the projects in order to preserve the existingenergy and to develop renewable energy resources in order to plan the future in a healthy way. The studyis important in terms of showing the ways to reach energy efficient design.Energy efficient design concept is discussed in detail with the help of Autodesk Revit program.Primary schools also have a large proportion of energy consumption because they are used actively.Therefore, the individual and social benefit of any small measure to reduce energy consumption in thesestructures will be much greater. At the same time, students 'and teachers' physical, climatic and visualcomfort conditions will be ensured and learning and teaching performances will increase and they will besatisfied with their environment. For this purpose, the results of the analysis of the primary school, whichis the study area, were first interpreted within the structure and then evaluated in different climaticregions. According to the results, suggestions were made for the improvement strategies of the structure.The study is primarily concerned with the energy efficiency of a type project; The location of theland depending on the climate type shows that it is unacceptable due to the changes in the topography, thebuilding around it and the energy tools used in the region. At the same time, it draws attention to the factthat a design obtained by utilizing today's technologies is faster and more economical. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Tip ilköğretim okulu projesinin enerji etkinlik performansının iklimsel veri değişkenleri üzerinden sorgulanması | |
dc.title.alternative | Questioning of energy efficiency performance of a typical primary school project over climatic data variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-16 | |
dc.contributor.department | Bina Bilgisi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10234542 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KONYA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 539333 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |