Show simple item record

dc.contributor.advisorOral, Murat
dc.contributor.authorAytürk Tulukcu, Dilara
dc.date.accessioned2020-12-09T13:04:24Z
dc.date.available2020-12-09T13:04:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213255
dc.description.abstractEnerji, ekonomik ve toplumsal gelişmenin birincil kaynağıdır ve gelişmeye paralel olarakenerjiye olan talep artmaktadır. Bu nedenle geleceğin sağlıklı bir şekilde planlanabilmesi için var olanenerjinin korunumu ve yenilenebilir enerji kaynaklarının geliştirilmesi için 'enerji etkin tasarım'kavramının projelere entegre edilmesi gerekmektedir. Çalışma, enerji etkin tasarıma ulaşma yollarınıgöstermesi açısından önemlidir.Enerji etkin tasarım kavramı, Autodesk Revit programı yardımıyla Tip İlköğretim Okuluüzerinde detaylı olarak ele alınmıştır. İlköğretim okulları aktif kullanıldıkları için enerji tüketimindebüyük bir orana sahiptir. Dolayısı ile bu yapılarda enerji tüketimini azaltmak için alınacak herhangi küçükbir önlemin bireysel ve toplumsal faydası çok daha büyük olacaktır. Aynı zamanda öğrenci veöğretmenlerin fiziksel, iklimsel ve görsel konfor şartlarının sağlanması ile öğrenme ve öğretmeperformansları artacak, bulundukları ortamdan memnun olmaları sağlanacaktır. Bu amaca yönelik,çalışma alanı olan ilköğretim okulunun analiz sonuçları önce yapının kendi içinde yorumlanmış dahasonra farklı iklim bölgelerinde karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Çıkan sonuçlara göre, yapınıniyileştirme stratejilerine yönelik önerilerde bulunulmuştur.Çalışma, en başta tip bir projenin enerji verimi açısından; arazinin iklim tipine bağlı olarakbulunduğu konum, topografya, etrafındaki yapılaşma, bölgede kullanılan enerji araçları gibi etkenlerdekideğişimlerden dolayı kabul edilemez olduğunu göstermektedir. Aynı zamanda günümüz teknolojilerindenfaydalanılarak elde edilen bir tasarımın daha hızlı ve ekonomik olduğuna dikkat çekmektedir.
dc.description.abstractEnergy is the primary source of economic and social development and the demand for energyincreases in parallel with the development. Energy resources are running out day by day and the conceptof de energy efficient design needs to be integrated into the projects in order to preserve the existingenergy and to develop renewable energy resources in order to plan the future in a healthy way. The studyis important in terms of showing the ways to reach energy efficient design.Energy efficient design concept is discussed in detail with the help of Autodesk Revit program.Primary schools also have a large proportion of energy consumption because they are used actively.Therefore, the individual and social benefit of any small measure to reduce energy consumption in thesestructures will be much greater. At the same time, students 'and teachers' physical, climatic and visualcomfort conditions will be ensured and learning and teaching performances will increase and they will besatisfied with their environment. For this purpose, the results of the analysis of the primary school, whichis the study area, were first interpreted within the structure and then evaluated in different climaticregions. According to the results, suggestions were made for the improvement strategies of the structure.The study is primarily concerned with the energy efficiency of a type project; The location of theland depending on the climate type shows that it is unacceptable due to the changes in the topography, thebuilding around it and the energy tools used in the region. At the same time, it draws attention to the factthat a design obtained by utilizing today's technologies is faster and more economical.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleTip ilköğretim okulu projesinin enerji etkinlik performansının iklimsel veri değişkenleri üzerinden sorgulanması
dc.title.alternativeQuestioning of energy efficiency performance of a typical primary school project over climatic data variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-16
dc.contributor.departmentBina Bilgisi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10234542
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKONYA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid539333
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess