Show simple item record

dc.contributor.advisorDemiröz, Atila
dc.contributor.authorArik, Serdar
dc.date.accessioned2020-12-09T12:48:31Z
dc.date.available2020-12-09T12:48:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/212842
dc.description.abstractSon yıllarda Dünya'da ve ülkemizde gelişen teknoloji, değişen ihtiyaçlar, ekonomik büyüme, nüfus artışı ve iklim değişiklikleri gibi nedenlerle güvenli, hızlı ve konforlu ulaşım talepleri artmış ve ulaştırmada da demiryollarının önemi ve gelişimi ön plana çıkmıştır.Tez kapsamında, demiryollarında altyapı inşasının önemine değinilmiş ve yapılacak olan altyapı inşası esnasında güzergâhın geçtiği zemin özellikleri ve kriterlerin sağlanamadığı kesimlerde uygulanacak zemin iyileştirme yöntemlerine değinilmiştir.Bununla birlikte, tez kapsamında Adana-İncirlik-Toprakkale hat kesiminde mevcut hattın rehabilitasyonu ve 2. hat yapılması işleri kapsamında, arazinin araştırma öncesinde yapılan literatür çalışmasıyla jeolojik ve geoteknik bilgileri bir bütün halinde ele alınmıştır. Zemin üzerinde yapılan deney sonuçları değerlendirilmiş ve bu değerlendirmeler sonucunda söz konusu projede Novocrete® ve derin karıştırma yöntemi uygulanması suretiyle yapılan zemin iyileştirmelerine değinilmiş ve hesaplamalara yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Demiryolu altyapısı, zemin iyileştirme, Novocrete®, derin karıştırma yöntemi
dc.description.abstractIn recent years, the demands of safe, fast and comfortable transportation have increased due to developing technology, changing needs, economic growth, population growth and climate changes in the World and in our country and the importance and development of railways has come to the forefront in transportation.Within the scope of the thesis, the importance of substructure construction in the railways is mentioned and the soil characteristics that the route passes during the construction of the substructure and the soil improvement methods to be applied in the sections where the criteria cannot be met are mentioned.In addition, within the scope of the thesis, the geological and geotechnical information of the land has been dealt with as a whole with the literature study conducted before the research within the scope of rehabilitation of the existing line of the Adana-İncirlik-Toprakkale and construction of the 2nd line. In this Project, the results of the experiments on the ground were evaluated and as a result of these evaluations, ground improvements made by applying Novocrete® and deep mixing method were mentioned and calculations were made.Keywords: Railway substructure, soil improvements, Novocrete®, deep mixing methodsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleDemiryolu altyapısının derin karıştırma ve Novocrete® kullanılarak iyileştirilmesi
dc.title.alternativeImproving the railway infrastructure by using deep mixing and Novocrete®
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-13
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10320361
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKONYA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid615468
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess