Show simple item record

dc.contributor.advisorYener, Ayşe Nuran
dc.contributor.authorÜlker, Funda Bahar
dc.date.accessioned2020-12-09T12:43:03Z
dc.date.available2020-12-09T12:43:03Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/212615
dc.description.abstractÖZET Araştırmanın amacı, İstanbul'daki banka şubelerinin; kurum kimliğinin bir öğesi olan görsel kimliklerini oluştururken iç mimari tasarım konusunda yaptıkları uygulamaları ve bu uygulamalar konusunda İstanbul'da İç Mimarlık Bölümü olan üniversitelerin mimar ve iç mimar öğretim elemanlarının değerlendirmelerini saptamaktır. Bu saptama göz önünde bulundurularak, banka şubelerinin görsel kimliklerini oluştururken, iç mimari açıdan hangi boyutlara önem verdikleri ortaya çıkacak ve kimlik ile mekan arasındaki bağlantının analizi yapılacaktır. Tez çalışmasının 1. Bölümünde; kurum kimliğinin tanımı, tarihçesi, yapıları, etkileşim içinde olduğu alanlar ve öğeleri üzerinde durulmuştur, ikinci Bölümde ise, kurum kimliği ile mekan arasındaki ilişkinin açıklanabilmesi için, algılama kavramı, algılama konusunda kurumsal yaklaşımlar ve mekansal algılama kavramı açıklanmıştır. Üçüncü bölümde; araştırmanın modeli, evren ve örneklemi, verilerin toplanması ve çözümü anlatılmıştır. Kurum kimliği çalışması sadece İstanbul'daki ticari bankalar üzerinde yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Tesadüfi örneklem yolu ile seçilen beş bankanın kurum kimliği çalışmaları incelenerek mevcut durum betimlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca İstanbul'da İç Mimarlık eğitimi veren dört üniversitedeki mimar ve iç mimar öğretim elemanlarına bankaların kurum kimliği çalışmalarına ilişkin görüşleri soru listesi aracılığı ile sorulmuştur. Dördüncü bölümde, banka şubelerinin görsel kimlik çalışmaları anlatılmış ve uygulanan anket sonucu ortaya çıkan uzman görüşleri tablolar ile gösterilmiştir ve yorumları yapılmıştır. Beşinci bölümde, araştırmanın sonucu ve önerilere yer verilmiştir. Araştırma sonucunda banka şubelerinde yapılmış olan görsel kimlik çalışmaları ile öğretim elemanlarının bu konudaki algılamaları arasında benzerlik olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, iç mimari tasarım çalışmalarının banka şubelerinin görsel kimlik oluşturmasında önemli bir yeri olduğu görülmektedir. Anahtar Sözcükler : Kimlik, Kurum Kimliği, Görsel Kimlik, Algılama, Mekansal Algılama
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine practices of branch offices of banks located in Istanbul about interior desing while constructing their visual identity which is part of corporate identity, and views of faculty members from Istanbul universities those have Department of Interior Architecture. By taking this into attention, it will become obvious which dimensions of interior design are attached greater importance while branch offices of banks constructing their visual identities, and the connection between identity and place will be analyzed. In the first part of the study, definition, history, structure, interactive areas and factors of corporate identity were emphasized. The term perception, theoretical approaches on perception, and the perception of place were analyzed in the second part in order to be able to explain the relationship between corporate identity and place. In the third part, research method, the universe and sample of the study, data collection and its analysis were elucidated. The work of corporate identity was conducted on commercial banks located in Istanbul. Survey model was employed in the study. The current situation was tried to be described by analyzing works of the construction of identity of five selected banks via random sampling. Furthermore, views of faculty members from four universities located in Istanbul and have the Department of Interior Architecture were asked via a questionnaire. In the fourth part, works of branch offices of banks on visual identity was evaluated; views of experts taken via the questionnaire and they were interpreted. In the final part of the study, results and prospect were listed. The study demonstrates that there was a similarity between works of visual identity made by branch offices of banks and views of faculty members on the subject. In conclusion, interior design has an important place in the construction of visual identity of banks.Key Words : Identity, Corporate Identity, Visual Identity, Perception, Perception of Placeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleKurum kimliği ve banka şubeleri
dc.title.alternativeCorporate identity and branch offices of banks
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Anasanat Dalı
dc.subject.ytmVisual identity
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmCorporate identity
dc.subject.ytmSpatial perception
dc.subject.ytmBank branches
dc.identifier.yokid115061
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid105845
dc.description.pages204
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess