Show simple item record

dc.contributor.advisorYener, Nuran
dc.contributor.authorVardareli, Selva
dc.date.accessioned2020-12-09T12:36:30Z
dc.date.available2020-12-09T12:36:30Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/212296
dc.description.abstractÖZET (YÜKSEK LİSANS TEZİ) Doğal taş malzeme kendine özgü etkisi, gücü ve görselliğiyle konutlarda döşeme kaplaması olarak karşımıza çıkan bir malzemedir. Kullanıldığı mekanlarda olumlu etkiler bırakan bu malzeme, farklı tasarımlara olanak sağlayan çeşitliliğiyle, biçimsel farklılığıyla, estetik görünümüyle, hijyenik oluşu ve insanlar üzerinde bıraktığı güçlü etki ile iç mekan tasarımlarında tercih edilmektedir. Tüm bu niteliklerden dolayı doğal taşların konutlarda döşeme kaplaması olarak kullanımları araştırılmıştır. I. Bölümde doğal kaynaklı bir malzeme olan doğal taşın sınıflandırılması yapılarak; bu sınıflandırma içinde yer alan taşlar ve taşların fiziksel, kimyasal özellikleri incelenmiştir. II. Bölümde doğal taş malzemenin kullanım yerini belirleyen özellikler doğrultusunda, gerekli literatür çalışmaları yapılarak, ilgili tezler araştırılarak ve gerekli kurumlarla görüşülerek, iç mekan döşemelerde en çok kullanılan doğal taşlar; mermer, granit, traverten belirlenmiştir ve bu taşların uygulama biçimleri, geçirdikleri işlemler incelenmiştir. III. Bölümde ise konutta döşeme kaplaması olarak kullanılan taşların seçim ölçütleri ve buna bağlı olması gerekli fiziksel ve kimyasal özellikleri incelenmiştir. Konutlarda döşeme kaplamalarında kullanıcı-mekan ilişkisi doğrultusunda konut içi insan gereksinimleri tespit edilmiştir. Konutlarda döşeme kaplamalarında uygulanmış olan farklı doğal taş örnekleri, görsel etkileri ve mekanla ilişkisi ele alınarak yorumlanmıştır. IV
dc.description.abstractSUMMARY Natural stone materials are used floor covering at recidences because of its powerful and visiual structure. This material is prepared in interior designs since its form gives possibility for diffrent kinds of conception and it's feature such as aesthetic and hygenic let people feels good and possitive. Using the natural stones as floor covering was researched while taking into considiration of the features of natural stones. First part: natural stones, physical and chemical structures are explained according to classification of natural stones. Second part: after making some kinds of literatüre (books and articles) studies, reading different thesis about this topic and making some researches with related institutions. Marble, granite and travertine are determined as the most used natural stones. Third part: The natural stones chemical and physical features are pointed out selections process of natural stones as floor covering. The necessities of people are determined according to relations between the user and the place that covers with natural stones. The visiual effects and the relations with recidences of different kinds of natural stones samples are explained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleDoğal taşın konutlarda döşeme kaplaması olarak kullanımı
dc.title.alternativeUsing natural stone on floor covering
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmNatural stones
dc.subject.ytmFloor covering
dc.subject.ytmVisual impact
dc.subject.ytmSpace
dc.subject.ytmFloor covering
dc.identifier.yokid135849
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid131268
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess