Training for impact approach and training activities in construction sector in Turkey
dc.contributor.advisor | Dadaşbilge, Kırhan | |
dc.contributor.author | Deniz, Torun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T12:35:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T12:35:44Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/212256 | |
dc.description.abstract | ÖZET: Türkiye'deki inşaat sektörü gerek Türkiye'de gerekse yurt dışında, hızlı bir şekilde gelişmektedir. Pazar hızla büyürken, firmalar arasındaki rekabette artmaya devam etmektedir. Firma yönetimleri verimliliklerini arttırmaya zorlanmıştır. Bu da firmaların kaynaklarını verimli bir şekilde kullanmaları anlamına gelmektedir. İnsan gücü firmaların en önemli kaynağıdır. Firmalar, çalışanların performanslarım arttırmak ve olası performans problemlerini çözmek amacıyla, insan kaynaklan departmanları oluşturmuşlardır. İnsan kaynaklan uzmanları performans artışı sağlamak amacıyla çeşitli metotlar kullanmaktadırlar. Eğitim de bunlardan biridir. Tezin amacı ise, işle ilgili belirgin faydalar sağlamak amacıyla, eğitim aktiviteleri ile iş ihtiyaçları arasında bağlantı kurmaktır. Bu yaklaşıma 'Training for Impact` adı verilmiştir. Ayrıca, Türkiye'deki inşaat sektöründe gerçekleşen eğitim aktivitelerinin mevcut durumu ve eğitim ihtiyaçları da incelenmiştir. Türkiye'deki eğitim uygulamalarının 'Training for Impact` yaklaşımına uygun olarak yeniden düzenlenmesi için bazı önerilerde bulunulmuştur. Tez beş ana bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde, tezin amaçlan ve metodu anlatılmıştır. İkinci bölümde ise eğitimle ilgili genel yaklaşımlar anlatılmıştır. Ayrıca tezde kullanılan bazı kavramlar açıklanmıştır. Üçüncü bölüm tezin ana kısmıdır. Bu bölümde 'Training for Impact` yaklaşımı anlatılmıştır. D. G. ROBINSON ve J. C. ROBINSON (1989) tarafından geliştirilmiş olan model örnek alınmıştır. Bu model, yapılan eğitimlerden işle ilgili belirgin faydalar sağlamak amacıyla kullanılan metotları içermektedir. Model, iş ihtiyaçlarının analizi ile başlayıp, performans etkinliği araştırması, değerlendirme sistemleri oluşturulması ve eğitim programının hazırlanması ile devam edip, işle ilgili sonuçların değerlendirilmesi ile sona erer. vnDördüncü bölümde Türkiye'deki eğitim aktivitelerinin mevcut durumu ve ihtiyaçları incelenmiştir. Sektör çalışanları ile anket ve sektördeki bazı firmalarla görüşmeler yapılmıştır. Beşinci bölüm ise son bölümdür. Bu bölümde sektörde gerçekleşen eğitimlerin mevcut durumu değerlendirilmişitir. Ayrıca `Training for Impact` yaklaşımını sektörde hayata geçirmek amacıyla bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Mesleki Eğitim, Eğitim Değerlendirmesi; Performans Etkinliği Yönetimi, Eğitim İhtiyacı Analizi. vm | |
dc.description.abstract | SUMMARY: Construction sector in Turkey is growing rapidly both in Turkey and abroad. While the market is growing, competition has started between firms. Management of firms have forced to rise the productivity. It means, the firms must use their resources in more efficient way. Manpower is the most important resource of the firms. Human Performance Development (HRD) Departments have been established in order to risen the performance of the employees and to solve the probable performance problems. HRD professionals use several methods for rising the performance. Training is one of them. Purpose of the thesis is to create a link between training activities and business needs in order to get business results. This approach is called 'Training for Impact.` Also present situation and needs of the construction sector in Turkey is examined in the thesis. The methods for implementing Training for Impact approach in the sector is described. The thesis comprises five chapters: In chapter 1, purposes, goals, and the methodology used in the thesis is given. Chapter 2 is about general approaches to the training. Also some terms that are used in the thesis are explained. Chapter 3 is the body part of the thesis, which the Training for Impact approach is explained. The model designed by D.G. ROBINSON and J. C. ROBINSON(1989), is taken as a model. This model offers a methodology for getting business results' from training activities. It starts with analyzing the business needs; and continues with the performance effectiveness assessment, designing evaluation system, and delivery techniques; and ends with the evaluation of the success of the training program. DCIn chapter 4, present situation and needs of the construction sector in Turkey is examined. A survey is made with employees and interviews which are made with several firms in the sector. Chapter 5 is the final chapter. A general evaluation about training activities that are implemented in the sector, is made. Also some suggestions are given to the sector in order to implement Training for Activity approach. Keywords: Training, On-the-job Training, Training for Impact, Evaluation of Training, Performance Effectiveness assessment. X | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Training for impact approach and training activities in construction sector in Turkey | |
dc.title.alternative | Eğitimde verimliliği artırma ve Türkiye'de inşaat sektöründe yapılan eğitim çalışmaları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Construction sector | |
dc.subject.ytm | Productivity | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 136584 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 133161 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |