Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Nevzat Oğuz
dc.contributor.authorYüksel, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-09T12:33:58Z
dc.date.available2020-12-09T12:33:58Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2019-09-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/212163
dc.description.abstractÇalışma, lise düzeyi mesleki ve teknik eğitim veren okul binalarım inceleyen bir çalışma olmuştur. Meslek liselerine öğrenci yetiştiren ilköğretimden gelen öğrencinin aldığı eğitimin niteliği kadar geldiği okulun fiziksel koşulları da önemlidir. Çünkü edindiği okul kültürü lise seviyesine taşınmaktadır. Ancak çalışmada ilköğretimle ilgili ortamlar üzerinde durulmamıştır. Meslek okulları işyerinin küçük bir ölçeğidir. Bu yüzden işgücünü hazırladığı sektör ile sürekli işbirliği içinde olması gereken okulun, mekanları da sahip olduğu branşın işyeri kurallarına uygun olmalıdır. Ancak ülkemizde işyeri ortamlarının da işyeri gereklerine genellikle uymadığını görüyoruz. Bu çalışma ile Ülkemizin önemli sanayi ağırlığını taşıyan İstanbul ilinde bulunan meslek liseleri ve branşları ile hitap ettiği işyeri koşulları üzerinde de durulmaya çalışılmıştır. Eğitim kurumları olarak Meslek liselerini ilgilendiren birey psikolojisi ve okul gelişimine etki eden diğer kurumlarla ilişkileri üzerinde duruldu. Bu kurumlar; lise öncesi ilköğretim, ve sonrası yükseköğretimle birlikte direk etkileyici olan sanayi olmuştur. Ayrıca teknik tabanlı eğitim veren bu kurumları bilimsel ve teknolojik tabanlı tüm gelişmeler etkilemektedir. Meslek liseleri uygulama ağırlıklı olduğundan ve bu işleve atölyeler cevap verdiğinden işyeri koşulları ile atölye koşulları mukayesesi yapılırken bir yandan da ergenlik dönemini atlatmaya çalışan bireylerin psikolojik gerekleri ve bunların fiziksel koşullarla nasıl sağlanacağı üzerinde duruldu. Bu çalışmada bazı ülkelerin mesleki teknik eğitim sistemleri ve okul projesi örnekleri bazı branşlarla ilgili olarak ülkemizden ve diğer ülkelerden karşılaştırmalı ele verilmeye çalışılmıştır. Çalışmada izlenilen yöntem, ilgili literatürün taranması yoluyla ana temaların ve başlıca örneklerin tespiti ve irdelenmesi olmuştur. Avrupa Birliğine giriş sürecinde karşımıza çıkan önemli bir faktör olan mesleki teknik eğitimde, eğitimin niteliğinden sözederken, fiziksel çevrenin önemi kabul edilmelidir.Sonuç olarak, mesleki teknik eğitimin nitelik problemlerini etkileyen bir unsur olarak tasarımı etkileyen fiziksel gereklilikler kadar, kullanıcı psikolojisi ve işgücü sağladığı kurumların ihtiyaçları ile birlikte ele alınmaya çalışılmıştır.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleMesleki ve teknik ortaöğretim binaları
dc.title.alternativeVocational and technical school buildings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-13
dc.contributor.departmentBina Bilgisi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid173386
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid154947
dc.description.pages335
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess