Modernizm ve endüstriyel devrim ışığında çağdaş tasarımın temeli
dc.contributor.advisor | Eren, Cengiz | |
dc.contributor.author | Biçer, Kadir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T12:25:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T12:25:13Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/211742 | |
dc.description.abstract | ÖZET20. Yüzyılın başından itibaren `çağdaş ve modern' diye adlandırdığımız tasarımın belirgin veyoğun olarak ortaya çıkması 1800'lü yıllara dayanır.Batıda ki ?Aydınlanma? ile ayni dönemde gelişerek birbirlerine sebep ve sonuç ilişkileri ile bağlı?Endüstriyel Devrim?in belirginleşmesi ve yoğunlaşması da ayni tarihlerde gerçekleşir.Böylece endüstrileşmenin direk ve dolaylı etkilerinin tasarımda belirleyici konuma geçmesi debaşlar.O dönemin sanatçıları, dekoratörleri, mimar ve mühendisleri (o dönemde henüz endüstri ürünleritasarımı yoktu), akademisyenleri, düşünürleri hatta mobilya üreticileri `çağdaş tasarımı'yönlendiren fikri veya edimsel tartışmalara girdiler.Tartışmaların kökeninde çağdaş tasarımın nasıl olması gerektiği vardı. Zaman içinde sorularaverilen cevaplar ve çalışmalar sayesinde çağdaş tasarımı oluşturan temel prensipler ortaya çıktı.Biz burada daha çok tarihsel gelişim sürecinden çok sanatçıların ve tasarımcıların fikirleri ve bufikirlerin mimari, iç mimari ve endüstriyel sanatlar üzerinde ki yansımalarından bahsedeceğiz.Çağdaş tasarımı meydana getiren unsurları da bu çerçevede incelemeye çalışacağız.i | |
dc.description.abstract | SUMMARYEvident and intense apperance of design that is named ?modern and contemporary? since thecommencement of the 20th century dates back to the 1800?s.In the same period, there were also other evident and intense developments, namelyâEnlightenment? and âIndustrial Revolution? which are linked in terms of cause and consequence.This has marked the deterministic position of direct and indirect influences of industrialization ondesign.Artists, decorators, architects and engineers (there was no industrial design at that time),academicians, thinkers, even furniture producers of the period started to debate on ideas andactuals channelling âmodern design?.Arguements were based on how modern should be. As the time went by, answers to questions andstuedies have formed the fundamental principles of modern design.In this study, instead of historical development, we will discuss the ideas of artists and designersand the reflection of those ideas on architecture, interior design and industrial arts.We will try to examine these factors making up modern design within this framework.ii | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Modernizm ve endüstriyel devrim ışığında çağdaş tasarımın temeli | |
dc.title.alternative | The base of contemporary design according to modernism and industrial revolution | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 171116 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 184202 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |