Mimarlık ve renk kavramı
dc.contributor.advisor | Ersoy, Halit | |
dc.contributor.author | Sema, Tuncay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T12:23:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T12:23:38Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/211673 | |
dc.description.abstract | ÖZET`MİMARLIK VE RENK KAVRAMI`Renk duyularımızı hedef alan soyut bir kavramdır. Işığın kırılması sonucu yüzeydenyayılan enerjinin beyindeki izdüşümü olarak da ifade edilebilen renk kavramı,geçmişi çok eskilere dayanan, insan yaşamının her kesiminde varlığını hissettirenönemli bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Renklerin algılanması ışıkkaynaklarına bağlı olduğundan, farklı mekanlar için işlev özelliklerine uygun renklerve ışık kaynaklarının seçilmesi gerekmektedir. Eylemler ve renk arasındaki ilişkilerindoğru kurulması sonucu görsel konforun sağlanması kolaylaşacak, kişilerineylemleri daha kolay ve istekle yerine getirmeleri sağlanacaktır. Rengin tasarımdakullanımının özünde görsel algıya yönelik unsurlar bulunmaktadır. Renk,malzemenin biçimi, yüzey nitelikleri ve aydınlatma gibi görsel unsurların bileşimiyleinsanlar üzerinde etkili olmaktadır. Yüzey ve ışık etkileşimiyle oluşan görsel algı,fiziksel ortam içerisinde psikolojik etkilerle beraber estetik bir beğeniye dönüşür.Renk simgesel, işlevsel ve biçimsel özellikleriyle, mekanlarda yaşamsal ve görselkonforu etkiler, psikolojik ve estetik boyutlarıyla ise mimari tasarımda etkin bir roloynar. Renk, mimarideki işlevin, konstrüksiyonun ve estetiğin önemli bir parçasıdır.Sonuç olarak tasarım bütününde rengin uygun ve doğru kullanımı, mimari kurgununamacına, işlevine ve karakterine yönelik uygun estetik ve fiziksel koşullarınsağlanması açısından oldukça önemlidir.Anahtar Kelimeler: Işık, Renk, Psikoloji, Malzeme, Mekan, Mimari Tasarım, Estetikiv | |
dc.description.abstract | SUMMARY`ARCHITECTURE AND CONCEPT OF COLOR`Color is an abstract concept which target our senses. The concept of color could beexpressed as the mind projection of the energy spreading on the surface due torefraction of the light. It is a fact, dating back to very older times, felt at any part ofthe human life. Because colors are perceived on the basis of the light source, colorsand light sources suiting to different spaces should be selected. As a result ofcorrect interrelation between acts and color, visual comfort will be easily establishedand personal motivation will be increased. In color design, there are factors aimingvisual perception in the substance of use. Color creates an influence on person withthe format of the material, surface properties or illumination. The visual perceptionbeing the interaction between the surface and light, turns into an aestheticenjoyment along with the psychological influences within the physical environment.Color is an important part of the architectural function, construction and aesthetics.In the end, it is very important for the whole design to use color suitably andcorrectly, so that the aesthetics and physical conditions in accordance with thepurpose, function and characteristics of the architectural system are established.Keywords: Light, Color, Psychology, Material, Space, Architectural Design,Aestheticsv | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Mimarlık ve renk kavramı | |
dc.title.alternative | Architecture and concept of color | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 189130 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 197526 | |
dc.description.pages | 217 | |
dc.publisher.discipline | Yapı Fiziği ve Malzemesi Bilim Dalı |