Show simple item record

dc.contributor.advisorFitoz, İpek
dc.contributor.authorŞahin, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-09T12:23:34Z
dc.date.available2020-12-09T12:23:34Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/211670
dc.description.abstractÖZETMağazacılıkta birincil amaç satış yapmaktır. Doğru mağaza tasarımı, potansiyelmüşteriyi gerçek müşteriye dönüştürecek düzenlemelerin bir araya getirilmesidir.Aydınlatma tasarımı, mağaza tasarımının en önemli bileşenidir. İç mimari detaylarve sergilenen ürünlerin niteliği ancak doğru aydınlatmayla ortaya çıkarılmaktadır.Aydınlatma, mekanın ilgi çekici nitelikte olması için etkili bir araçtır. Bu nedenlemüşteriyle iletişimin başlama noktası olan vitrinlerde ürünün dikkat çekmesi içindevamlı değişen temalara uyum sağlayacak esnek ve yenilikçi bir aydınlatmasistemine gereksinim duyulmaktadır. Hatta bazen sadece binanın dış cephesi şaşırtıcıışık oyunlarıyla aydınlatılarak bu etki yaratılabilmektedir. Diğer önemli nokta iseiçeride sergilenen ürünlerin renk, biçim ve dokularının rahat ve doğru olarakalgılanabilmesi için görülebilirliğin sağlanması gerekliliğidir. Ayrıca, lambaların vearmatürlerin seçimi özenle yapılmalı, kamaşma kontrollü olmalı, ürünlerin özünrenklerinde algılanması için, uygun renk sıcaklığına ve yüksek renksel geriverimesahip olmasına dikkat edilmelidir. Mekanda sağlanması gereken aydınlık düzeyininne olduğu ve genel (direkt, yarı-endirekt, endirekt ve direkt+endirekt aydınlatma)veya lokal aydınlatma sistemlerinden hangisinin tercih edilmesi gerektiği isemağazanın hangi gruba dahil olduğuyla ilişkilidir. I. Bölge mağazalar büyük ölçekli,zorunlu ihtiyaçların karşılandığı mağazalardır. Mekanın tamamı genel aydınlatma iletekdüze aydınlatılır. II. Bölge mağazalar orta ölçekli en yaygın mağaza türüdür vegenel aydınlatma ile vurgu amaçlı lokal aydınlatma birlikte uygulanır. III. Bölgemağazalar ise pahalı ve değerli ürünlerin satıldığı, tasarım ile kimliğin önem taşıdığılüks mağazalardır. Bu grupta mağaza atmosferi ve marka kimliği önem taşımaklabirlikte aydınlatma da başlı başına bir tasarım öğesidir. Lokal aydınlatma yoğun,genel aydınlatma ise çok kısıtlıdır; hatta bazı tasarımlarda mağazanın tamamı sadecelokal aydınlatma sistemi ile çözülmektedir.Mağaza kimliği yaratmak ürün pazarlama stratejisinin en önemli kısmınıoluşturmaktadır. Mekanda geçirilen sürenin kalitesi de oldukça önemlidir.Müşterinin bulunduğu ortamda kendini rahat hissetmesi ve bu mekandan zevkalması mağazada uzun süre vakit geçirmesini sağlamakta, satın alma motivasyonunudaha da artırmaktadır. Ayrıca dışarıda da mağazadan övgüyle söz etmesi de sosyalIIyaşam içinde aktif bir reklam niteliği taşımaktadır. Bu nedenle firmalar alt yapısınıözenle hazırladıkları markalarını sunacakları mağaza konseptini belirlerken,aydınlatmanın baskın olan ?karakter ve kimlik kazandırma? niteliğindenfaydalanmalıdırlar.ANAHTAR KELİMELER:IşıkArmatürlerAydınlatma tasarımıMağaza tasarımıMarka kimliğiIII
dc.description.abstractSUMMARYPrimary objective in retail is to sell. Appropriate shop design is gathering the correctapplications in order to change the potential client into a real client. Lighting designis the most important component in shop design. Details of the interior design andthe characteristics of the products in display can only be emphasized by a correctlighting.Lighting is an affective tool to make the spaces interesting. Therefore, an innovativeand flexible lighting system that can adapt the changing themes applied in the shopwindows, places where the first interaction with the client start, is needed. Moreover,sometimes only by lighting the exterior of the building by surprising light affects cangive this impression. Another important point is the necessity of supplying thevisibility that can help the correct perception of the texture, color and the form of theproducts exhibited inside. Also, selection of lambs and luminaries must be donecarefully, so that they carry the correct glare control, color temperature, high colorrendering index. What will the illumination level to be achieved in the space be andthe decision if ambient (direct, semi-direct, indirect and direct+indirect lighting) orlocal lighting should be applied depends on, in which group the shop belongs to. I.Zone shops are big-box store, shopping malls, outlet stores and are places where theobligatory necessities are covered. Complete space will be illuminated with anambient lighting and is monotonous. II. Zone shops are the most common ones andare medium scaled. General lighting is applied together with local lighting which isused to emphasize. III. Zone shops are high-end stores where luxury and preciousproducts are sold and design branding and identity caries an important role. In thisgroup, shop atmosphere and brand identity are very important and illumination is byitself a design element. Accent lighting is intensive, however the ambient lighting isvery limited; even in some designs complete shop is solved by local lighting systems.Forming a shop identity is the most important part of the marketing strategy. Qualityof the time spent in the space is a very important output. Feeling comfortable insideand enjoying the space and as a result spending long time in the shop will create thepurchasing motivation for the customer. Moreover, making a customer talk in praiseabout the shop is itself an active marketing for the brand. In this respect, companies,IVin deciding their shop concepts where they will exhibit the brands whoseinfrastructures have been carried out with a great care; should benefit from thedominant ?character and identity addition? of illumination.KEYWORDS:LightLuminariesLighting DesignShop DesignBrandingVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleAydınlatma tasarımı ve mağaza kimliğine katkısı
dc.title.alternativeLighting design and addition to retail identity
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid189202
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid197527
dc.description.pages199
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess