Show simple item record

dc.contributor.advisorHamzaoğlu, Nurcan
dc.contributor.authorAslan, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-09T12:20:46Z
dc.date.available2020-12-09T12:20:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/211532
dc.description.abstractÖZETSağlık sektöründe karşılaşılan zorluklar ve bu zorlukların sağlık çalışanları üzerinde yarattığı olumsuz etkilerin neticesinde çalışan tutum ve davranışlarında ve sunulan hizmet kalitesinde düşüşler yaşanmaktadır. Doğrudan insan hayatıyla ilgili, hata kabul etmeyen sağlık sektöründe iş doyumu düşük olan çalışanların kaliteli bir hizmet sunması ve hasta tatminini sağlaması mümkün değildir. Bu çalışmada çalışanların iş memnuniyetlerinin, performansları üzerinde etkisinin olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Memnuniyet düzeyini belirlemeye yönelik ölçek ile iş performansını belirlemeye yönelik ölçek İstanbul ili Avrupa yakasındaki eğitim araştırma hastaneleri bünyesinde çalışan personellere uygulanmıştır. Araştırma sonucunda ortam ve ücretten memnuniyetin iş performansını etkilemediği, işten memnuniyet ve kurum ve yöneticiden memnuniyetin ise iş performansını olumlu yönde etkilediği ve artırdığı tespit edilmiştir. İş performansının ise genel memnuniyeti olumlu olarak etkilediği ve artırdığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Sağlık, çalışan memnuniyeti, performans
dc.description.abstractSUMMARYThe difficulties faced in the health sector has a negative effects on health workers, and these difficulties led to the decreasing of attitudes, behaviors and the decreasing of the quality of service offered. When it is about people's life, the health sector can not accept mistake in work. For that reason, it is not possible for unsatisfied workers to provide good quality in service and realize the satisfaction of the patients. This study is aimed to determine whether the employee's job satisfaction has an impact on their performance or not. The scale for determining the level of satisfaction and the level of the performance of the work were applied to the working staff in the training and research hospitals of the european side of the province of istanbul. The result of the research determined that satisfaction with environment and wages, did not affect business performance but satisfaction with work, company and manager have a positive influence on business performance. To conclude, in this research, it was found, that the satisfaction of the working staff has a positive influence and increase the business performance too..Keywords: Health, worker satisfaction, performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleSağlık çalışanlarında memnuniyetin performansa etkisi
dc.title.alternativeThe effects of the satisfaction in performance of health workers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-22
dc.contributor.departmentSağlık Bilişimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmJob performance
dc.subject.ytmPersonnel
dc.subject.ytmWork environment
dc.subject.ytmHealth services research
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid10189346
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid512557
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess