M2 Yenikapı - Hacıosman metro hattı acil durum senaryolarının oluşturulması ve planlama çalışmalarında kantitatif risk değerlendirmesi ve CFD modelleme yaklaşımı
dc.contributor.advisor | Kepekli, Tahsin Aykan | |
dc.contributor.author | Sayar, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T12:20:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T12:20:14Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-03-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/211504 | |
dc.description.abstract | Toplu taşıma sistemlerin en önemli görevi, yolcularına emniyetli ve güvenilir bir servis sunmaktır. Yüksek emniyet standardı ve sistem güvencesinin sağlanması; ulaşım hizmetini sunan işletmeci kurumlardan, tasarım ve yapımını gerçekleştiren firmalardan, kontrol ve denetim işlerini yürüten organizasyonlardan, işi yaptıran idarelerden, planlama, tasarım, yapım, ön-işletme, işletme ve sistemin ömür çevriminin tüm evrelerinde beklenmektedir.Bu çalışma, Yenikapı – Hacıosman hattı acil durum risk değerlendirmesi, planları ve senaryoları olup, hattın işletilmesi sırasında ölümlere veya yaralanmalara yol açabilecek tehlikelerin kapsamlı ve sistematik olarak tanımlanmasını ve kaydedilmesini içerir.Bu tez, gerçekleştirilen tehlike tanımlama ve analizi le modelleme çalışmasının sonuçlarını sunmakta olup, söz konusu çalışmanın amaçları:Sistemli ve kapsamlı bir ilk tehlike tanımlanması gerçekleştirmek,İstasyon bazlı yangın senaryoları oluşturarak, ekipman davranışlarını gözlemlemek,Risklerin yeterli düzeyde yönetilmesini sağlamak amacıyla kontrolleri, prosedürleri ve diğer önlemleri belirlemek,Tanımlanan tehlikelerle bağlantılı risklerin ilk değerlendirmesini gerçekleştirmekBu kriterler kapsamında, güvenli bir çalışma ortamı ve yolcu güvenliğini sağlamaktır.Çalışmanın sonucunda, söz konusu tehlikeli olayların meydana gelme olasılıklarını ortadan kaldırabilmek veya kabul edilebilir bir seviyeye indirmek amacıyla, alt sistemlere en yüksek riske sahip alanların bir göstergesini sunacak şekilde kullanılacaktır. | |
dc.description.abstract | The main mission of transit systems is to submit safety service to the passangers. Ensuring high safety standards and system safety is highly expected in all phase of planning, designing, processing, pre-operating from the operators that provide transportation services, design and construction companies, organizations performing all the control Works, administrations.This work involves Yenikapı-Hacıosman Railway Route's emergency risk assessment, plans and the scenarios that systematically clarifying the emergency circumstances causing physical injuries and deathsThis thesis, presents the consequences of analysis for the emergency circumstances and purposes of this study aims:Performing a systematic and comprehensive initial hazard identification.Creating subway station based fire scenarios and Observing equipment behavior.To ensure that risks are adequately managed, identify all the procedures, controls and the precautions.Carring out the intial assessments to performs all the risks associated with the identified hazards.To provide a safety working environment and passengers safety in accordance with these criteria.Also this study (plans and scenarios in this document) aims to be able to remove the possibility of dangerous incidents or lower the acceptable levels, to prevent the emergence of dangers and protection measures while occuring the worst possible consequences of a dangerous event. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kazalar | tr_TR |
dc.subject | Accidents | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | M2 Yenikapı - Hacıosman metro hattı acil durum senaryolarının oluşturulması ve planlama çalışmalarında kantitatif risk değerlendirmesi ve CFD modelleme yaklaşımı | |
dc.title.alternative | M2 yeni̇kapi haciosman in metro line making emergency planning and scenarios, quantitative risk assessment and the CFD modeling approach | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-07 | |
dc.contributor.department | İş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Metro | |
dc.subject.ytm | Metro station | |
dc.subject.ytm | Emergency planning | |
dc.subject.ytm | Emergencies | |
dc.subject.ytm | Emergency management | |
dc.subject.ytm | Risk factors | |
dc.subject.ytm | Danger | |
dc.subject.ytm | Fire | |
dc.subject.ytm | Fire safety | |
dc.identifier.yokid | 10205934 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 513884 | |
dc.description.pages | 55 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |