Sinema ve kent
dc.contributor.advisor | Okyay, İsmet | |
dc.contributor.author | Akkuş, Can Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T12:19:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T12:19:55Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/211486 | |
dc.description.abstract | Hızla değişen bir dünyada yaşıyoruz. Hızla değişen ve etkileşen... Bütün insanlar, ülkeler, toplumlar, bireyler ve elbette sanatlar birbirleriyle alışveriş içindeler. Bugünün dünyasında, ancak bu şekilde birbirlerini tamamlayıp, etkinliklerine devam edebilirler. Görsel iletişim biçimlerinin diğer tüm iletişim biçimlerine göre en etkili, öğretici ve akılda kalıcı olduğu bir gerçektir. Özünde birey ve topluma hizmet eden planlamanın hem kendisinin bir tür görsel iletişim aracı olması, hem de plancı ve planlama kullanıcısının görüntü üreten ve tüketen bireyler olduğu düşünüldüğünde; planlama, kent ve sinema ilişkisinin zorlama bir ilişki olmadığı anlaşılır. Çalışmada amaç, sinema ve kent arasındaki bağlantının sorgulanmasıyla birlikte; kentin sinemadan, sinemanın kentten ne derece etkilendiğini anlamak, kentsel mekanın oluşumunda, kimlik kazanmasında ya da görsel bir eleman olarak seyirciye sunulmasında sinemanın katkısını incelerken; bu etkileşimden ya da kentsel tasarım ve kent öğelerinin sinema sektöründe kullanılmasının kente neler kazandırdığını keşfetmektir. Kentsel mekanların, film seti olarak kullanılması, sinema ekranından izleyiciye sunulması, kent kullanıcılarının kent hakkında bildiklerini sorgular, yeni fikirler verir, kullanıcıların bakış açılarını değiştirir ve kentlerin algılanan veya empoze edilen imgelerini yaratır. | |
dc.description.abstract | We live in a rapidly changing world. All human beings, all countries, societies, individuals and arts are in communication with each other. By only this way they can complement each other and continue their activities. Comparing to the other ones, the visual communication is the most effective, educational and the easiest one to remember. It can be clearly understood that the relation between the planning, city and cinema is not compulsory, when we think city planning, serving to individual being and society, together; is a kind of visual communication tool and the user of planning and city planner are also the individuals producing and spending images. The aim of this study is to work out what the city gains, by finding out how the city affects cinema and how the cinema is affected by city, and while searching cinema's assistance in formation of urban space, gahtering an identity or being shown as a visual material to the audience; with questionning the relationship between city and cinema. The usage of urban spaces as film sets and presenting them to spectators from the screen questions the information that the users have, gives new ideas, changes their points of view and forms the images of cities that are perceived or emposed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Şehircilik ve Bölge Planlama | tr_TR |
dc.subject | Urban and Regional Planning | en_US |
dc.title | Sinema ve kent | |
dc.title.alternative | Cinema and the city | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Şehir ve Bölge Planlama Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Urban space | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Historical place | |
dc.subject.ytm | Historical urban tissue | |
dc.subject.ytm | Cinematography | |
dc.subject.ytm | Historical urbans | |
dc.identifier.yokid | 311677 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 234078 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |