Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnsal, Hızır Tengüz
dc.contributor.authorDimli, Renk
dc.date.accessioned2020-12-09T12:19:50Z
dc.date.available2020-12-09T12:19:50Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/211482
dc.description.abstractİnsan yasamının basitçe yol ayrımlarında seçimler yaparak geçtigi söylenebilir. Buseçimleri yaparken ona yardımcı olan en büyük etken o sırada yasadıgıheyecanlardır. Çünkü olumlu heyecanların insanları uyarana dogru yönlendirmek veolumsuzların uyarandan uzaklastırmak gibi bir etkileri bulunmaktadır. İlerleyenteknoloji ve küresellesen dünya artık tüketim nesnelerini nitelik, fiyat ve teknikaçıdan birbirlerinden farklılasmaları için yetersiz bırakmaktadır. Dolayısıyla tasarımnesnelerinin de pazarda öne çıkmak için olumlu heyecanlar uyandırmalarıgerekmektedir. Disiplinde son yıllarda bu konu ile ilgili çesitli incelemeler yapılmısve farklı bilim adamları tarafından farklı görüsler ortaya konulmustur. Bu çalısmada,heyecanların endüstri ürünleri tasarımı disipline yaptıgı katkılar ve bu konu ile ilgiliyapılan çalısmalar incelenmistir.
dc.description.abstractIt could be deemed that the human life is shaped by the choices made before thesimple part ways. The emotion felt at the time of the choices is the major factor thatassists a human being during these choices. Forasmuch as the positive emotions haveeffect such as directing the persons to the stimulant and the negative emotions haveeffect such as dislodging the persons from the stimulant. In the recent years; thedeveloping technology and the globalized world makes inadequate the consumptionobjects to present differences regarding character, price and technical specifications.Therefore the design products have to evoke emotions to be distinguished among themarket. Within the recent years, various researchers have been made among thediscipline regarding this issue and different ideas were presented by differentscientists. In this study, the contributions made by the emotions to the industrialdesign discipline and the researches made regarding this issue were evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.titleEndüstri ürünleri tasarımında heyecan faktörünün disipline katkılarının incelenmesi
dc.title.alternativeAnalising contributions of emotion factor in industrial design discipline
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Ürünleri Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDesign process
dc.subject.ytmExcitement
dc.identifier.yokid311632
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234087
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess