Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrakçı, Oğuz
dc.contributor.authorElçioğlu, Mekin
dc.date.accessioned2020-12-09T12:16:30Z
dc.date.available2020-12-09T12:16:30Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/211306
dc.description.abstractKarşılama Kavramı, ürünler ve kullanıcılar arasındaki temel iletişim öğelerinden biri olarak kabul edilebilir. İletişim etkinliğinin de yaşamakta olduğumuz toplumun düzeni içerisinde sosyal, kültürel ve psikolojik olarak temel bir yapıtaşı olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. İnsanlar, tüketici ve kullanıcı olarak ürünlere yaklaştıklarında onları aslında düşünsel, davranışsal modeller çerçevesinde ele almakta, anlamlandırmakta ve değerlendirmektedir. Ürünleri tasarlarken, tasarımcılar da bu modellerin kapsamında açılımlar yaparak tasarlama süreçlerini gerçekleştirirler. Bu süreçlerin gerçekleşmesinde, tasarımcı aslında sadece teknolojik gelişimlerden ve malzemelerden yaralanmakla kalmaz aynı zamanda doğanın sunmuş olduğu olgulardan, tarihi gelişimlerden, insan davranışlarını etkilemiş ve etkilemekte olan tüm olgulardan da yararlanarak, süreçleri ve ürünleri hayata geçirmektedir. Buna kültürel ve toplumsal ölçütleri de bilinçli ya da bilinçaltsal bir şekilde dahil etmekte, farklı olarak algılamaya ve değerlendirmeye de olanak bırakmaktadır. Tasarımcı, bu durumu, aslında tasarlamış olduğu ve üretime geçen her üründe belli bir temel algı eşiğini zaten önceden yaratılmış bir durumu esas alarak benimsemekle gerçekleştirmektedir.
dc.description.abstractIn this study, a literature survey was conducted to briefly review the development of affordance concept in design fields, particularly in industrial design; and then comparisons were made to clarify advocacy as well as arguments proclaimed by the behavioral concepts in product design, which were originally rooted from different theoretical backgrounds. By doing so, different approaches for the application of affordance concept in industrial design were also intended to be pointed out. Gibson's affordance concept and later Norman?s contradictory expressions of how an affordance could not only be based on one specific fact has drawn many attentions in the field of human-product-action process and industrial design in general with many subsidiary areas concerning design as well. However, the development of affordance concept in design practice is by far not yet matured, and the differentiation between affordance and symbolic meaning of designed artifacts is not clear. As a result, the fact of wrongly practicing the techniques of ?Product Semantics? while implementing the affordance concept is a vulnarable issue to design domain is also tried to be brought to attention. Such confusion not only can hinder the development of ecological approach in design research, but also limit the potential implementation of affordance concept in the whole design terminology as well.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.titleEndüstri tasarımında karşılama kavramı
dc.title.alternativeThe affordance concept in industrial design
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Ürünleri Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIndustrial design
dc.subject.ytmSemantics
dc.subject.ytmProduct design
dc.identifier.yokid339353
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid256595
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess