Show simple item record

dc.contributor.advisorGüzelderen, Ebru
dc.contributor.authorAydar, Candaş
dc.date.accessioned2020-12-09T12:08:27Z
dc.date.available2020-12-09T12:08:27Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/210965
dc.description.abstractTasarlanış biçimi, üretim yöntemleri ve nihayetinde kazandığı anlam açısından ambalaj bir endüstri ürünü olarak kabul edilir. Ambalaj ilk başlarda sadece koruma ve kolaylık gibi faydalar sağlama amaçlı kullanılırken, zaman ilerledikçe ambalajın farklı amaçlara da hizmet edebilecek özellikte olduğu görülüp kullanım alanı genişletilmiştir. Özellikle pazarlama çalışmalarında sağladığı olumlu katkılar sayesinde ambalaj, tüketici ile önemli bir iletişim aracı olarak kullanılmaktadır. Ambalajın ürünü satın alan kişinin beklentilerini karşılaması gerekmektedir. Bunun yapılabilmesi içinse tüketicinin istekleri ve davranışları iyi bilinmelidir. Tüketicinin ürünü (ambalajı) satın alma karar süreci ve etkilendiği faktörler bu araştırmanın üçüncü bölümünde incelenmiştir.Pazarlama bilimi stratejik bakımdan farklı dönemler geçirmiştir ve tüketici merkezli pazarlama anlayışı bunlardan sonuncusu olarak görülür. Bu dönemde tüketiciyi merkeze alabilmek için ambalaj tasarımcılarıyla çalışılması gerekliliği görülmüş ve bu durum ambalaj tasarımlarının kalitesini arttırmıştır.Ambalajla hedeflenen konuma ulaşmak için tüketici araştırmaları gibi bazı önemli veriler elde edilen analizlerin takip edilmesi ve tüketici odaklı anlayışın tasarım sürecine mümkün olduğunca yansıtılması gerekmektedir. Tasarımcının bu analizlerden elde edilen bilgileri, mevcut pazarlama stratejisi dahilinde, olanakları zorlayıp kendi özgün tasarım anlayışıyla bütünleştirerek tasarım kararlarına yansıttığı ölçüde başarıyı yakaladığı anlaşılmıştır. Bu durum göz önünde bulundurulduğunda ise, tüketici odaklı pazarlamanın, ambalaj tasarımı sürecinde belirleyici etkisi olduğu sonucuna varılmaktadır.
dc.description.abstractPackaging is accepted as an industrial product by the way of desinging, production systems and finaly for the sake of improving importance. Initially propose and usage of packaging is to supply benefits like keeping and facility, after a period of time it has been detected that packaging can be used different ways and proposes. Especially packaging supply great assistance to marketing studies by the way of communicating consumers. People who are buying the product has to be satisfied by packaging. To provide this, consumer behaviours should be known well. The factors, affect consumer behaviours of purchasing product were examined in the third part of this research.Marketing, spend time periods by adopting different strategies. The last phase is increasingly accepted as consumer focused marketing. In this case, marketing people understood that they should work with designers to achieve expected packaging targets. As a conclusion this state has strengthen the potential of packaging design and eliminate barriers in front of high quality desings in this area.It is concluded that it is necessary to include datas from following some important analysis and consumer focused marketing concept as much as possible to design process. Integration of informations getting from consumer researchs in existing marketing concept to original design by forcing circumtances is essential for the successful packaging design. Taking this sitiuation into consideration, it is concluded that consumer focused marketing consept has an determining affect on packaging design process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.titleBir ürün olarak ambalaj ile tüketici odaklı pazarlamanın ambalaj tasarımı sürecindeki belirleyiciliğinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing of package as a product and characteristic role of consumer focused marketing on packaging design process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Ürünleri Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmPackaging design
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid372457
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid276813
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess