Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Cengiz
dc.contributor.authorAkyildiz Hatirnaz, Asli
dc.date.accessioned2020-12-09T12:05:20Z
dc.date.available2020-12-09T12:05:20Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/210843
dc.description.abstractTasarım eğitimi, öğrencileri, eğitim süreleri boyunca, karşılaştıkları tasarım problemlerine işlevsel ve yaratıcı çözümler üretmeye yönlendirmektedir. Dolayısıyla tasarım eğitimi, öğrenciye mesleki beceriyi ve bilgiyi, özgün ve yenilikçi tasarım ürünleri ortaya koyabilme yetisini kazandırmaya yönelik kapsamlı bir programı içerir. Tasarım eylemi temel prensipler doğrultusunda şekillenir. Bir planlama ve problem çözme süreci olarak da değerlendirilen tasarım eylemi, temel tasarım ilkeleri doğrultusunda şekillenir. Tasarım eğitiminin hedeflerinden biri de, öğrencilere tasarım ilkelerinin kavratılmasıdır. Tasarım eylemini gerçekleştirebilmek, işlevsel ve estetik gereksinimlere cevap veren, özgün ve yenilikçi tasarım ürünleri ortaya koyabilmek, yaratıcı düşünmeyi gerekli kılmaktadır. Tez kapsamında, yaratıcılık olgusu tanrısal nitelikte bir yaratma edimi olarak değil, herkesin az ya da çok sahip olduğu, öğretilebilir ve geliştirilebilir nitelikte bir düşünme sistemi olarak ele alınmaktadır. Tasarım eğitiminde yaratıcılığı geliştirmeye yönelik olarak önerilen deneysel çalışma Tasarım Döngüsü olarak adlandırılmakta ve yapılan uygulama çalışmaları ile ortaya konulmaktadır.
dc.description.abstractDesign education orients students to produce functional and creative solutions about designing problems which they encounter in their education period. Therefore, design education includes a comprehensive program which intends to bring the ability of producing unique and innovative designs by rendering professional know-how and learning to the student. Design action forms towards basic principles. As a process of planning and solving problems, design action forms towards basic design principles. Another goal of design education is to make students get the principles of design. Achieving design action and producing innovative and original design products which respond to functional and aesthetic requirements necessitate creative thinking. Within the scope of the thesis, creativity isn?t considered as holy creation, but it is considered as a teachable and improvable thinking system which everyone more or less have. The experimental work is called Design Cycle which is recommended for improving creativity in design education is presented with application studies process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleTasarım eğitiminde yaratıcılığı geliştirmeye yönelik yöntem önerisi: Tasarım döngüsü
dc.title.alternativeA method proposal regurding improvement of creativity in design education: Design cycle
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInterior architecture
dc.subject.ytmDesign methods
dc.subject.ytmDesign education
dc.subject.ytmCreativity
dc.identifier.yokid386637
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid276829
dc.description.pages291
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess