Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Mehmet Nizar
dc.contributor.authorPamukçuoğlu, Mertcan
dc.date.accessioned2020-12-09T12:02:35Z
dc.date.available2020-12-09T12:02:35Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-02-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/210730
dc.description.abstractToplumların kontrolünü ve düşüncelerini yönlendirmek amacıyla her zaman çalışmalar yapılagelmektedir. Bu bağlamda algı yönetimi kavramı toplumları yönlendirmek ve onları farklı düşünceleri kendi istekleri ile benimsemeleri konusunda ikna etmek için kullanılan bir kavram olarak ortaya çıkmıştır. Bu kavramın gerçekleştirilebilmesi için bireyler arası iletişim kurulması gerekmektedir. Ancak aynı anda birden fazla bireyle iletişim kurulabilmesinin en kolay ve etkili yolu medya ile özellikle sosyal medya mecraları ile gerçekleşmektedir. Günümüzde birden fazla kişiye anında ulaşabilen tek araç, kitle iletişim araçları yani medyadır. Medya, demokratik toplumlarda kendini toplum çıkarlarını koruyan bir olgu olarak göstermektedir. Bununla birlikte medya, yasama, yürütme ve yargı kuvvetlerinden sonra dördüncü kuvvet olarak adlandırılmaktadır. Medya kuruluşları çoğu zaman toplum çıkarlarını korumak yerine kendi ticari kaygılarını ön planda tuttuğu için siyasal iktidarlara ve sermayelere aracılık etmektedir. Toplumların tek bilgi ve haber kaynağı olan medya çeşitli amaçlar için kullanılan bir araca dönüştürülmektedir. Bireyler ihtiyaçları olan bilgiyi medya aracılığı ile edinebilmektedir. Bunun için medya kuruluşları bireylere boş zamanlarını değerlendirebileceği içerikler sunarak eğitmekte ve eğlendirmektedir. Bu esnada ise verilmek istenen mesajlar verilmekte veya zemin hazırlanmaktadır. Günümüzde gelişen iletişim teknolojileri medyanın da gelişimini beraberinde getirmiştir. Ayrıca gerçekleştirilen teknolojik gelişmeler de medyanın küreselleşmesini beraberinde getirmiştir. Bu gelişmelerle birlikte herhangi bir birey dünya üzerinde gerçekleşen bir olayı canlı olarak ve anında öğrenebilmektedir. Medya üzerinden dünya çapında aktarılan içerikler her zaman doğru bilgi içermeyebilir. Çünkü sunulan içeriğin amacı alıcı kişiyi aynı düşünceye veya fikre inandırmaktır. Algı yönetimi süreci aslında bir iletişim sürecidir. Bir iletişim süreci gerçekleşmeden algıların yönlendirilmesi olanaksızdır. Medya bu kapsamda algıları yönlendirmek isteyenlerin aracı konumunda bulunmaktadır. Medya günümüzde bireylerin her anlarında yanında bulunan bir araç olarak bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı toplumsal algının yönlendirilmesi kapsamında medyanın rolünü incelemektir. Ayrıca bu çalışma, medya ve iletişim kuramları hakkında bir literatür çalışması yaparak, algı kavramının medya tarafından yönetilebilir bir olgu olduğunu gösterecektir.Elde edilen veriler sonucunda kişi/kişiler ve kurumların medyayı bir araç olarak kullandığı, hazırlanan içeriklerin her zaman gerçek olmadığı ve bu amaçlarla medyanın geniş kitlelere ulaşabilmesi ayrıca bireylerin kendilerine gönderilen içeriklere her zaman şüpheci olarak yaklaşması ve sunulan içerikleri kendilerinin araştırması sonucunda doğru bilgiye ulaşabileceği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThere is always work to ensure the control of societies and to direct their thinking. Perception management studies in this context have emerged as a concept used to direct societies and persuade them to adopt different ideas with their own wills. In order for this concept to be realized, it is necessary to establish communication with the individuals. But the easiest way to communicate with more than one individual at the same time is media and especially social media. In today's society, the media is called the fourth force after legislative, executive and judicial powers and tries to show itself as a phenomenon that protects the interests of society.But, instead of protecting the interests of society, media organizations are in charge of political power and capital as they prioritize their commercial concerns. The media as the sole source of information for the societies has been transformed into a tool that is used for various purposes. Individuals can receive the information they need through the media. The aim of the media is to make the individuals within the society dependent on it at this point. To this end, media organizations have started to offer content of entertainment that individuals can spend their leisure time. During this time, the desired messages are given and the ground is prepared. Todays developing communication technologies have brought the development as well as the globalization of the media. Along with these developments, individuals are able to be informed of an event happening on the earth vividly. The contents transmitted through the media can be called as fictional reality in this context. Because the purpose of the content presented in the media is to direct the desired ideology to the individuals. The perception management process is actually a communication process. For this reason, it is impossible for perceptions to be diverted without a communication process. In this context, the media are in the position of intermediaries of those who want to direct perceptions. In today's society, the media is a tool that is found next to every moment of the individual. In this context, the purpose of the thesis is to examine the role of the media within the direction of social perception. In addition, this study will show that the concept of perception is a phenomenon that can be managed by the media, by conducting a literature review on media and communication theories.According to the data obtained it has been reached that, the media tools have come to be used by the political authorities and the capital to direct and create the social perception. By this cause, it has come to the conclusion that the contents presented to the individual may not always reflect the right information and that the individual should approach this information with a skeptical point of view.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleMedyanın toplumsal algı yönetimindeki rolü
dc.title.alternativeThe role of media in the management of social perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-28
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmPerception management
dc.subject.ytmSocial perception
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmPersuasion
dc.identifier.yokid10155926
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid503800
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess