dc.contributor.advisor | Vural, Sacide | |
dc.contributor.author | Erdenir, Aycan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T12:02:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T12:02:07Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/210704 | |
dc.description.abstract | Türkiye, yüzünü döndüğü Avrupa ve Avrupa Birliğine katılma projesinin önemli bir parçasını oluşturan ve Avrupada yükseköğretimde yeni bir yapılanmayı öngören Bologna sürecine katılarak, ulusal düzeyde yükseköğretimde yeni bir yapılanmayı başlatmıştır. Bu yapılanma sürecinde katılımcı ülkelerle Bologna'da kararlaştırılan, yükseköğretimde kendi ulusal ve yerel farklılıklarını koruyarak, öngörülen Avrupa Yükseköğretim Alanı için hazırlanan kalitede standartlar ve yönergeler diye, ulusal düzeydeki yükseköğretimin bütün fakülte ve programlarına rehberlik edecek yönergeyi yayımlamış ve bu yönergeyi güncelleyerek yayımlamaya devam etmektedir. Bu esas ve ilkeler doğrultusunda Türkiye, Yükseköğretimde, Bologna sürecinin Paris anlaşmalarının gereği olarak bütün öğretim programlarını yenilemiş ve mezunlarının niteliklerini geliştirmek için programlarını, politikalarını ve stratejilerini her geçen gün geliştirmeye devam etmektedir.Yükseköğretimde yeniden yapılanma sürecinin sonucu olarak yapılan çalışmalar, öğretim programlarında yapılan yeniden düzenlemeler, mezunların niteliklerinde pozitif yönde bir gelişme meydana getirip getirmediği bu çalışmaya konu olarak seçilmiştir. Kuşkusuz, yükseköğretimin bütün alanlarını içeren bir çalışma yaparak seçilen konuyu test etmek hem geniş bir zaman dilimini alacağı, hem de bir yüksek lisans tezi için gereksizliğini dikkate alarak çalışmaya bir sınır çizilmiştir. Bu sınırlar içerisinde iletişim fakültelerinden en eskisi olan birisi, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, ikincisi Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi üzerinden hipotezimiz test edilmiştir.Her iki Fakültenin Bologna süreci öncesi ve Bologna süreci sonrası öğretim programları karşılaştırılarak, Avrupa Yükseköğretim Alanı projesinin öngördüğü kalite standartları açısından programlarda okutulan dersler bazında karşılaştırmalı analizler yapılmıştır.Bu analiz ve sentezlerden Fakültelerin Bologna sürecine katıldıktan sonra, öğretim programlarında okutulan derslerin kredilerinde önemli gelişmeler olduğu görülmüştür. Her ne kadar temel alan, alan ve seçmeli dersler bakımından eksiklik ve yetersizlikler görülse de, önemli değişmeler yapıldığı somut olarak gözlenmektedir.Bu çerçevede, öngördüğümüz hipotezimizin kısmen doğrulandığını, ancak yapılan çalışmalarla Avrupa Yükseköğretim Alanı kalite standartlarının istenildiği düzeyde karşılanamadığını söyleyebiliriz. | |
dc.description.abstract | Turkey, that turned its face to Europe, set about at the national level a new structuring in higher education by participating in the Bologna Process which prescribes a new structure in higher education in Europe and is an important part of the project for joining the European Union. In this structuring process, it has issued and has been issuing by updates, the guideline, that was determined by the participating countries, protecting their national and local differences-as being standards and guidelines for quality prepared for the predicted European Higher Education Area, and which shall guide at national level all the faculties and programmes of the higher education. In alignment with this foundation and these principles- as required by the Paris agreements of the Bologna Process- Turkey renewed all the curricula in higher education and continues to redevelop its programmes, policies and strategies on an ongoing basis, in order to enhance the qualifications of its graduates. The studies made as a result of the restructuring process in higher education, the reorganizations made in the curricula, as well as the questioning of any positive developments in the qualifications of the graduates, have been chosen as the subject of this study. Without any doubt, the study has been limited due to the fact that testing a subject including all areas would take a huge time period, as well as considering it would be beyond the scope for a master's thesis. In these limits, our hypothesis has been tested on one of the oldest communications faculties, Istanbul University, Faculty of Communications and the second one, Ankara University, Faculty of Communications. In comparing the curricula of both Faculties before and after the Bologna Process, comparative analyses have been done on the basis of the taught courses in the context of the quality standards prescribed by the European Higher Education Area. According to these analyses and syntheses, it has been seen that important progress occured in the credits of the taught courses in the curricula, after the participation of the Faculties in the Bologna Process. Even though some deficiencies and insufficiencies are seen regarding the main subject area, the subject area- and elective courses, it has been observed concretely that significant changes have been made. In this frame, we can say that our hypothesis has been confirmed partially; however, by the studies made, the quality standards of the European Higher Education Area have not been met at the required level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Türkiye`nin Avrupa yükseköğretim alanı projesine katılım sürecinde iletişim eğitiminin durumu | |
dc.title.alternative | The status of communications education during the participatipon process of Turkey in the European higher education area project | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-25 | |
dc.contributor.department | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Bologna process | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Quality standards | |
dc.subject.ytm | Communication education | |
dc.subject.ytm | European | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 10228943 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533731 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |