Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirbaş, Esra
dc.contributor.authorYilmaz, Açelye
dc.date.accessioned2020-12-09T11:59:49Z
dc.date.available2020-12-09T11:59:49Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/210584
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesi ile birlikte günümüzde kullandığımız birçok unsur dijitalleşmiş ve yaşamımızı kolaylaştırır hale gelmiştir. Web 1.0 ile tek yönlü etkileşim gerçekleşirken web 2.0 ile çift yönlü etkileşim söz konusu olmuş, gazete/dergi, radyo, televizyon gibi geleneksel medya araçları ile tek yönlü bilgi edinilirken artık web 2.0 ile çift yönlü etkileşim oluşmuştur. Bu durum işletmelerin pazarlama alanında yeni fırsatlar kazanmasına, işletmenin kimliğini oluşturması ve müşteri potansiyeline dijital ortamdan daha kolay bir şekilde ulaşır hale gelmesine, işletme faaliyetlerini gerçekleştirebilmesi için yeni kapılar açılmasına sebep olmuştur. Bu çalışmada dijital pazarlama mecralarında reklam faaliyetleri ve tüketicilerin sosyal medya reklamlarına olan tutumu araştırılmıştır. Çalışmada dijital pazarlamanın üst kapsamı olan hizmet pazarlamasından kısaca bahsedilmiştir. Daha sonra dijital dönüşüm ve dijital pazarlamanın gelişimi anlatılıp dijital reklam mecraları ve bunun alt başlığı olan sosyal medya da reklam faaliyetleri açıklanmıştır. Çalışmada 207 katılımcıya çevrimiçi anket uygulanmış ve katılımcıların demografik özellikleri ile sosyal medya reklamlarına olan tutumları arasındaki ilişki incelenmiş ve SPSS 22 programı kullanılarak parametrik ve parametrik olmayan testlerle analiz edilmiştir.
dc.description.abstractWith the development of technology, many of the elements we use today have become digitalized and make our life easier. One-way interaction was realized with Web 1.0, while there was a bidirectional interaction with web 2.0, while the traditional media tools such as newspapers / magazines, radio, and television received one-way information, while a two-way interaction was created with web 2.0. This situation caused the enterprises to gain new opportunities in the marketing field, to create the identity of the enterprise and to reach the customer potential more easily from the digital environment, and to open new doors to realize the business activities.In this study, advertising activities and attitudes of consumers towards social media advertising in digital marketing media have been investigated. In this study, service marketing, which is the top scope of digital marketing, is mentioned briefly. Later, the development of digital transformation and digital marketing was explained and digital advertising media and its sub-title social media advertising activities were explained.An online questionnaire was applied to 207 participants and the relationship between the demographic characteristics of the participants and their attitudes to social media advertising was examined and analyzed using parametric and nonparametric tests using SPSS 22 program.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDijital reklam mecraları ve tüketicilerin sosyal medya reklamlarına karşı tutumu
dc.title.alternativeDigital advertising media and consumers 'attitudes against social media advertisements
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-21
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10264171
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580357
dc.description.pages238
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess