Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Mehmet Nizar
dc.contributor.authorYilmaz, Erhan
dc.date.accessioned2020-12-09T11:59:16Z
dc.date.available2020-12-09T11:59:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/210556
dc.description.abstractHaber, günümüz dünyasında günlük ihtiyaçlardan birisi haline gelmiştir. İnsanlar geçmişten günümüze kadar çevrelerinde, şehirlerinde, ülkelerinde ve dünyada neler olduğunu hep merak etmişlerdir. Günümüzde Teknolojideki hızlı gelişim de habere ulaşmayı çok kolay bir hale getirmiştir.Bu çalışmada, haberi hızlı ve doğru bir şekilde kamuoyuna aktarma görevini üstlenen habercilerin, sosyal medya kullanımları ve sosyal medya ile etkileşimleri araştırılmıştır.Birinci bölümde kitle iletişim araçlarının doğuşundan başlayarak, habercilik ve televizyonculuğun geçirdiği evreler anlatılmış, kavramlar açıklanmıştır.İkinci bölümde ise sosyal medyanın gelişim süreci ele alınmıştır.Üçüncü bölümde sosyal medyanın televizyon haberciliğine etkileri araştırılmıştır.Özellikle cep telefonu pratikleri üzerinden, Whatsapp iletişimi ile sıradan bir vatandaşın, haberi kaynağından aracısız bir şekilde haber merkezinin kalbine nasıl ulaştırdığı örnekleriyle anlatılmıştır.Türkiye'deki televizyon haberciliğinin sosyal medya ile olan etkileşiminin nasıl boyutlara ulaştığı açıklanmaya çalışılmıştır.Televizyon yöneticilerinin kaygılarını haklı çıkaran yayın kazalarına örnekler de bu çalışmada yer almaktadır. Bu tez, onu okuyanlara, kitle iletişiminden yola çıkarak, habercilik mesleğini, sosyal medyanın gelişimini, televizyon haberciliğinin özelliklerini ve sosyal medyanın televizyon haberciliği üzerine etkilerini anlatmaktadır.
dc.description.abstractNews has become one of the daily necessities in today's world. People have always wondered what happened around them from past to present, in their cities, in their countries and in the world. Nowadays, rapid development in technology has made it very easy to reach the news. It was investigated how journalist use social media and the interaction between them in this study.First part of this study, the phase of journalism and television are explained from the mass media tools.In the second part, the development process of social media was discussed. In the third part, the effects of social media on television journalism were investigated.In particular how an ordinary citizen reach the heart of the newsroom throught the Whatsapp was explained.It tried to explain how he reached the heights of interactions with social media of television journalism in Turkey.Examples of broadcast accidents that justify the concerns of television executives are also included in this study.This thesis explains to the people who read it, the mass media, the profession of journalism, the development of social media, the characteristics of television journalism and the effects of social media on television journalism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleTürkiye`de televizyon haberciliğde sosyal medyanın etkileri: Show TV ana haber ve TGRT Haber TV örneği ile Whatsapp haberciliği
dc.title.alternativeImpact of social media in television journalism in Turkey: Whatsapp journalism with Show TV evening news and TGRT News TV example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10265766
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581656
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess