Show simple item record

dc.contributor.advisorAziz, Aysel
dc.contributor.authorArslan Kamaloğlu, Asiye
dc.date.accessioned2020-12-09T11:57:49Z
dc.date.available2020-12-09T11:57:49Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/210480
dc.description.abstractEtkili iletişimin tüm kapıları açtığı gelişmiş dünya düzeninde siyasetçiyi seçmenine ulaştıran ve siyasal aktörün sandıktan zaferle çıkmasını sağlayan en önemli çalışma siyasal iletişimin etkin bir şekilde kullanılmasıdır. İletişim mevzu ne olursa olsun her disiplinin vazgeçilmez bir argümanıdır. İletişim kanallarının geliştiği günümüzde siyasette kadın olsun erkek olsun her adayın ya da her siyasetçinin kullandığı belirli iletişim kanalları vardır. Siyasal iletişim günümüzde sıklıkla sosyal medya kanallarını kullanmaktadır. Twitter, Facebook, Instagram da yapılan paylaşımlarla ve paylaşımlara yapılan beğeni ve yorumlarla siyasetçi seçmenin nabzını yoklayıp, sandığın durumunu tahmin edebilir duruma gelmiştir. Siyasal temsilde yeri tartışılan ve eksik olan kadın belediye başkan adaylarının yaşadığı toplumsal cinsiyet baskısı ve medya kullanımının toplumsal cinsiyet eşitliğine verdiği destek çalışmamızın konusudur. Bu çalışmada ele alınan konuda kadın belediye başkan adaylarının medya kullanımı değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractThe most important work that brings the politician to the electorate in the developed world order where effective communication opens all doors and ensures the political actor to get out of the ballot box is the effective use of political communication. Communication is an indispensable argument of every discipline regardless of the subject matter. There are certain channels of communication used by every candidate or politician, whether men or women, in politics. Political communication often uses social media channels today. Twitter, Facebook, Instagram shares and likes and comments made to share with the polls of the electorate polls, the polls have become able to predict the status.The support of gender pressure and the use of media to the gender equality experienced by the female mayor candidates, whose place in political representation is discussed and lacking, is the subject of our study. In this study, media usage of female mayor candidates was evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSiyasal aktör olarak kadın belediye başkan adaylarının medyayı kullanmaları: 31 Mart 2019 İstanbul yerel seçimleri
dc.title.alternativeUse of media by women candidates in municipal elections as political actors: 31 March 2019 Istanbul local elections
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-28
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10297973
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid605199
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineİletişim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess