Show simple item record

dc.contributor.advisorAziz, Aysel
dc.contributor.authorYedekci, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-09T11:57:23Z
dc.date.available2020-12-09T11:57:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/210456
dc.description.abstractİnsanların seyahat ederek, ikamet ettikleri yerin dışında bir yerde konaklayarak tedavi olmayı amaçladıkları seyahat çeşidine, özel bir turizm çeşidi olan sağlık turizmi denilmektedir. Sağlık turizminin hedef kitlesi, çeşitli sağlık sorunları bulunan, sağlığı bozulmuş olan kişiler ile birlikte sağlığını koruma amacı güden kişilerden oluşmaktadır. Günümüzde insanlar sağlık problemlerini çözerken, sadece kendi ülkelerindeki doktorları ya da ücretleri değil ayrıca en iyi tedavi ve en iyi fiyat seçeneklerini de değerlendirerek hareket etmektedir. Buradan hareketle tedavi ve tatil amaçlı, şehirlerarası ya da ülkelerarası yapılan bu turistik etkinliklere ''Sağlık Turizmi'' denilmektedir. Çalışmanın temel amacı sağlık turizmi pazarlama çalışmalarında yeni medya kullanımının yeri ve önemini açıklamaktır. Türkiye'nin sağlık turizmi açısından konumunun belirlenmesi, dünyada sağlık turizmi açısından nasıl daha iyi bir noktaya gelineceğine ilişkin yeni medya uygulamalarına dayanan pazarlama önerilerinin getirilmesi ve sağlık turizmi şirketlerinde yeni medya uygulamalarının ne ölçüde faydalı olduğunun tespiti araştırmanın öncelikli amaçları arasındadır. Çalışmada derinlemesine mülakat yöntemi kullanılmıştır. Mülakat sonucu elde edilen veriler surveymonkey isimli çevrimiçi veri düzenleme platformu aracılığı ile yorumlanabilir hale getirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, sağlık turizmi yapan firmaların birçoğunun yeni medya uygulamalarını çok sık şekilde kullandıkları ve müşteri portföylerini bu yeni medya uygulamaları sayesinde genişlettikleri tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe type of travel in which people aim to travel and be treated by staying outside their place of residence is called health tourism, which is a special type of tourism. The target group of health tourism is composed of people with various health problems and people whose health is impaired as well as those who aim to protect their health. Today, when people solve their health problems, they act not only by doctors or fees in their own countries, but also by considering the best treatment and best price options. From this point of view, these touristic activities are called yapılan Health Tourism yapılan for inter-city or inter-country treatment and holiday purposes.The main purpose of this study is to explain the importance and place of new media usage in health tourism marketing studies. Determination of the position in terms of Turkey's health tourism, based on how a better point to new media applications for that point in terms of health tourism in the world of marketing to bring their suggestions and health tourism To what extent is determined to be useful for new media applications in the company is among the primary goals of the study. Questionnaire method was used in the study. The questionnaires were interpreted with surveymonkey. According to the findings, it was found that most of the health tourism companies use new media applications very frequently and they expand their customer portfolios thanks to these new media applications.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSağlık turizmi pazarlama çalışmalarında yeni medya uygulamalarının yeri ve önemi
dc.title.alternativeThe role and importance of new media applications in health tourism marketing studies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-28
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10300602
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid605203
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineİletişim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess