Çağdaş sanat müzelerinde `yeni` müzecilik anlayışıyla değişen iç mekan organizasyonunun İstanbul`dan örneklerle analizi
dc.contributor.advisor | Arabacıoğlu, Burçin Cem | |
dc.contributor.author | Karayilanoğlu, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T11:38:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T11:38:07Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-01-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/209569 | |
dc.description.abstract | Antik Yunan'dan bugüne kadar bilinen çağdaş anlamda müzenin oluşumunda, müze kavramı pek çok yönden değişime uğramıştır. Başlangıçta sahip olduğu toplama ve koruma işlevleri zamanla koruma, araştırma ve iletişim ile yer değiştirmiştir. Küresel bir kültürün oluşturulmasında en etkin role sahip müzeler, toplumsal yaşam üzerinde köklü değişikliklere sebep olan teknolojik gelişmelerden hem müzeolojik hem de mimari anlamda etkilenmişlerdir. Bu bağlamda; somut ve soyut kültür miraslarının sergilenme şekilleri, yeni görsel teknoloji deneyimleri ile değişime uğramıştır. 'Yeni' müze kapsayıcıdır ve kullanıcısı ile interaktif ilişkiler kurmaktadır.Bu çalışmada, müzeciliğin tarihsel gelişimi doğrultusunda, İstanbul'dan başlıca dört çağdaş müze örneği belirlenerek iç mekân organizasyonları incelenmiştir. Bu örnekler, İstanbul Modern Sanat Müzesi, Salt Galata, Pera Müzesi ve Elgiz Müzesi'dir. Her biri farklı mimari özelliklere sahip binalarda müze olarak işlevlendirilmiştir. Belirlenen müzeler, yeni müzecilik anlayışı doğrultusunda, çevresel bağlantı, açık hava alanları, halka açık alanlar, halka yarı açık alanlar, halka kapalı alanlar gibi başlıklar altında incelenmiş; iç mekân organizasyonlarına eklemlenen yeni alanlar sorgulanmıştır. | |
dc.description.abstract | The concept of museum, which has known from Ancient Greek till today, has changed in many ways. Museum' initial functions such as collecting and conservation have been replaced by conservation, research and communication in course of time. The museums which have the most effective role in creation of a global culture are influenced by the technological developments which had caused radical alterations on social life, both museologically and architecturally. In this context; the exhibition styles of tangible and intangible heritage have undergone many transformations by the new visual technological experiences. 'New' museum is inclusive and gets in touch with its user interactively. In this thesis, in terms of historical progress of museology, four main contemporary art museums from Istanbul are designated and their interior organizations are examined. These museums are; The Istanbul Museum of Modern Art, Salt Galata, Pera Museum and Elgiz Museum. Each of them are refunctioned as museums in buildings with different architectural features. The designated museums have been examined in light of new museology under headings such as peripheral connections, outdoor areas, public areas, semi-public areas and non-public areas; the new areas that articulated to their interior organization have been questioned. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.subject | Müzecilik | tr_TR |
dc.subject | Museology | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Çağdaş sanat müzelerinde `yeni` müzecilik anlayışıyla değişen iç mekan organizasyonunun İstanbul`dan örneklerle analizi | |
dc.title.alternative | The analysis of interior organization changed by 'new' museum comprehension at contemporary art museums with examples from İstanbul | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-19 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Interior space | |
dc.subject.ytm | Art museums | |
dc.identifier.yokid | 10099340 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 420366 | |
dc.description.pages | 149 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |