THE VICTIM CHILDREN: PORTRAYALS OF CHILDREN CHARACTERS IN WAR FILMS
dc.contributor.advisor | Babacan, Mehmet Emin | |
dc.contributor.author | Khan, Nowazes Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T11:32:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T11:32:35Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-05-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/209293 | |
dc.description.abstract | Başarılı bir film, onun hikayesi ve karakterlerine bağlıdır. Bunun bir sanat filmi ya daticari film olup olmadığı önemli değil. Son birkaç on yılda film izleyicilerine yönelikönemli kitle iletişim kanallarından biri olarak ortaya çıktı. İzleyicilerin yüreğinedokunan hikaye, hikaye anlatımı tarzı ve görselleştirme izleyicilerin düşüncesineegemen olmaktadır. Piyasada binlerce savaş filmi var. Savaş filmi hikayesinin çoğu,sadece tarihsel, ideolojik, propaganda ve kahraman karakter algısına değil, aynızamanda zaferlere veya mağdur ya da kurbanlara odaklanır. 1922'de Mussolini, Lenin'i`Sinema en güçlü silahtır` diyerek tekrarlamıştır. Eğer şiir, fotoğraf, resim, heykelsanatı vb. gibi diğer sanat eserleri ile karşılaştırılabilir ise sinema, videografi ve sestasarımı ile gerçek duygu birleşimi nedeniyle izleyiciyi yönlendirme ve motive etmegücüne sahiptir. Temel olarak, savaş film hikayeleri trajik dram ile dertli bir mit taşır.Aristoteles'in şiirsel teorisine göre, her trajedide katarsis ve olumsuz duygular vardırve olumsuz duygu izleyicinin dikkatini çok kolay çeker. Bu nedenle savaş mağduru yada kurban çocuk karakterleri savaş filmi hikayesinden izleyicileri etkiler. Çünküsinema filmi görsel-işitsel bir retoriktir ve izleyicilerinin kafasında bir görüntü yadaimaj oluşturabilmesi için birçok yeteneğe sahiptir. Savaş filmlerindeki mağdur ya dakurban çocuk karakterleri sadece izleyiciler için etkili bir karakter değil, aynı zamandaretorik ve hikaye anlatma gücü ile savaş mağduru çocuklara doğru sempati duymakonusunda güçlü yeteneklere sahiptir. Bu tez, çocuk karakterlerin savaş mağdurlarıolarak gösterdiği farklı beş savaş filminde nitel, anlatısal analiz araştırma yöntemlerinikullanarak tartışmasını açıklamaktadır. | |
dc.description.abstract | A successful film depends on its story and characters. It does not have to be an art filmor a commercial film. In the last few decades, the film emerged as one of the importantmass media channels to the audiences. It is dominating the viewer's minds by hearttouching story, storytelling style, and visualization. There are thousands of war filmsin the market. Most of the war film story focuses not only on historical, ideological,propagandistic, and hero character perception but also on victories or victims. In 1922,Mussolini echoed Lenin in proclaiming that `The cinema is the most powerfulweapon`. Cinema has the power to divert and motivate the audience because of thereal feel combination with videography and sound design. Suppose a film is comparedto the other artwork like a poem, photography, painting, sculpture art, etc. Basically,War film plots bear mournful myth with tragic drama. According to Aristotle's poetictheory, every tragedy has catharsis and negative emotions. And negative emotioncatches the audience's attention very easily. That is why war victim children charactersinfluence the audiences from the war film plots. Because cinema film is an audiovisualrhetoric and it has many abilities to make images to the audiences. The victim childrencharacters in the war films are influential characters for the audiences. They havestrong abilities to make sympathy for the war victim children with rhetoric andstorytelling power. This thesis describes its arguments by using qualitative, narrativeanalysis research methods on different five war films, where children characters areportrayed as war victims. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | THE VICTIM CHILDREN: PORTRAYALS OF CHILDREN CHARACTERS IN WAR FILMS | |
dc.title.alternative | MAĞDUR ÇOCUKLAR: SAVAŞ FİLMLERİNDE ÇOCUK KARAKTERLERİN PORTRELERİ | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-31 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.identifier.yokid | 10335967 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Radyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı |