Show simple item record

dc.contributor.advisorRaouf Mohamed Ezzat, Heba
dc.contributor.authorTürkoğlu, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-09T11:29:10Z
dc.date.available2020-12-09T11:29:10Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/209112
dc.description.abstractCahiliye döneminde, yani erken İslam tarihinde, merkezi otoritenin ve hukuk sistemininolmadığı Arab yarımadasında, güvenliği sağlamak ve insanların haklarını korumakamacıyla yerleşmiş birtakım güçlü gelenekler bulunuyordu. Toplum içerisinde bugeleneklerin ortaya çıkmasındaki en belirleyici etken asabiyet kavramıydı. Toplumda, kanve kabile bağları, diğer her bağdan daha değerliydi. Hatta bazen kabileler, başka bir kabiletarafından öldürülmüş bir fertlerinin intikamını almak için yıllarca birbirleriyle ilesavaşıyordu. Ancak İslam'ın gelmesiyle, toplumdaki bu köşe taşlarının değişmeyebaşladığı gözlenmektedir. Cahiliye adetinin tam tersine, İslam, toplumun belirleyiciunsuru olarak kan bağını değil, iman bağını gerektirmektedir. Ve görülmektedir ki, budönüşüm, inananlardan meydana gelen bu yeni toplumun, eski toplum yapısına karşıgösterdiği en büyük dirençlerden biridir. Hz. Peygamber'in çağı boyunca, çeşitli olaylarve durumlar, hem sosyal hem de politik düzeyde inananlar arasındaki bu yeni oluşan imanbağının gittikçe gelişmesine sebebiyet vermiştir.
dc.description.abstractIn Jahiliyya, namely in the pre-Islamic period, there were several strongly establishedtraditions to be able to protect the rights of people and to enable the security in Arabianpeninsula in which there was no central authority and jurisprudence. The biggestdeterminant factor which led to maintain these traditions among the society was thenotion of asabiyya. The tie of blood and tribe was higher than every other bond in thesociety. Even sometimes the tribes were fighting with each other for years just to takerevenge of one of their members who was killed by the other tribe. However, throughthe coming of Islam, it is seen that these cornerstones of the society began to change. Onthe contrary to the tradition of Jahiliyya, Islam required the bond of faith rather than thebond of blood as the determinant element for the society. And it is seen that thistransformation was one of the main challenges of the new society which was consistedof the believers to their previous community. Throughout the era of the Prophet, variousevents and cases had caused this newly formed bond to develop gradually among thebelievers in terms of both political and social level.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleFormation of the social bond among Muslims in Early Islam
dc.title.alternativeErken İslam döneminde Müslümanlar arasında sosyal bağın teşekkülü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-06
dc.contributor.departmentMedeniyet Araştırmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHz. Muhammed Dönemi
dc.subject.ytmSocial connectedness
dc.subject.ytmSahabe
dc.subject.ytmSahabe Period
dc.subject.ytmIslam
dc.identifier.yokid10217491
dc.publisher.instituteMedeniyetler İttifakı Enstitüsü
dc.publisher.universityİBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526261
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess