Show simple item record

dc.contributor.advisorRaouf Mohamed Ezzat, Heba
dc.contributor.authorArif, Sarosh
dc.date.accessioned2020-12-09T11:28:47Z
dc.date.available2020-12-09T11:28:47Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/209092
dc.description.abstractGazalinin Kisilik Teorisi: Erken Yasta Alcakgonullulugun Onemi Uzerine Bir Calisma Cocuklarin yetirtirilmesinin insan toplumunun, kulturunun ve nihayetinde uygarliginin korunmasinda merkezi rolu oldugu her zaman bilinmistir. Çocuklar, kollektif bilgimizin, tarihimizin ve geleneklerimizin taşıyıcılarıdır - onlar bizim varoluşumuzun taşıyıcılarıdır. Yuzyillardir sosyal teorisyenler, cocugun aile icinde yetistirilmesinin, başarılı bir sosyalleşme, istikrarlı kişilik gelişimi ve bireyin kimlik oluşumunda vazgeçilmez bir faktör olarak kabul etmişlerdir. Bununla birlikte, bugünün çocukları, bir zamanlar kişisel, kuşaksal ve kültürel gecmisin ve komünal, kabile ve aile iliskilerininin, temel ve geleneksel benlik isaretlerinden uzak ve onlari zaman zaman yabacilastiran bir dünyaya doğarlar. Bu benlik krizini analiz etmek için, bu çalışma,11. yüzyıl Müslüman düşünürü Ebu Hamid el-Gazali'nin calismalarini, modernitenin kişilik ve istikrarlı bir benlik geliştirmedeki zorluklarına karsilik vermek icin erken yasta alcakgonullulugun ogretilmesinin onemine ozel vurgu yaparak ele alacaktir.
dc.description.abstractThe raising of children has always been understood to be central to ensuring the preservation of human society, culture, and ultimately civilization. Children are the carriers of our collective knowledge, our history, and our traditions—they are the carriers of our way of being. For centuries, social theorists have accepted child-rearing within the context of a family as an irreplaceable factor in the successful socialization, stable personality development, and identity formation of the individual. However, today's children are born into a world that challenges and at times alienates them from what were once considered essential and traditional markers of the 'self' including links to personal, generational, and cultural histories as well as communal, tribal, and most significantly, familial relationships. To analyze this crisis of self, this study will analyze the work of 11th century Muslim thinker, Abu Hamid al-Ghazali in order to distill a discernible theory of personality1 with specific reference to the significance of humility in early childhood as a way to counter the challenges posed by Modernity in developing personality and a stable selfhood.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleGhazali`s personality theory: A study on the importance of humility in early childhood
dc.title.alternativeGazali'nin kişilik teorisi: Erken yaşta alçak gönüllüğünün üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-03
dc.contributor.departmentMedeniyet Araştırmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGazali
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmChild rearing
dc.subject.ytmHumility
dc.subject.ytmSelf concept
dc.subject.ytmChildren
dc.identifier.yokid10206783
dc.publisher.instituteMedeniyetler İttifakı Enstitüsü
dc.publisher.universityİBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514807
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess