Ghazali`s personality theory: A study on the importance of humility in early childhood
dc.contributor.advisor | Raouf Mohamed Ezzat, Heba | |
dc.contributor.author | Arif, Sarosh | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T11:28:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T11:28:47Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-10-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/209092 | |
dc.description.abstract | Gazalinin Kisilik Teorisi: Erken Yasta Alcakgonullulugun Onemi Uzerine Bir Calisma Cocuklarin yetirtirilmesinin insan toplumunun, kulturunun ve nihayetinde uygarliginin korunmasinda merkezi rolu oldugu her zaman bilinmistir. Çocuklar, kollektif bilgimizin, tarihimizin ve geleneklerimizin taşıyıcılarıdır - onlar bizim varoluşumuzun taşıyıcılarıdır. Yuzyillardir sosyal teorisyenler, cocugun aile icinde yetistirilmesinin, başarılı bir sosyalleşme, istikrarlı kişilik gelişimi ve bireyin kimlik oluşumunda vazgeçilmez bir faktör olarak kabul etmişlerdir. Bununla birlikte, bugünün çocukları, bir zamanlar kişisel, kuşaksal ve kültürel gecmisin ve komünal, kabile ve aile iliskilerininin, temel ve geleneksel benlik isaretlerinden uzak ve onlari zaman zaman yabacilastiran bir dünyaya doğarlar. Bu benlik krizini analiz etmek için, bu çalışma,11. yüzyıl Müslüman düşünürü Ebu Hamid el-Gazali'nin calismalarini, modernitenin kişilik ve istikrarlı bir benlik geliştirmedeki zorluklarına karsilik vermek icin erken yasta alcakgonullulugun ogretilmesinin onemine ozel vurgu yaparak ele alacaktir. | |
dc.description.abstract | The raising of children has always been understood to be central to ensuring the preservation of human society, culture, and ultimately civilization. Children are the carriers of our collective knowledge, our history, and our traditions—they are the carriers of our way of being. For centuries, social theorists have accepted child-rearing within the context of a family as an irreplaceable factor in the successful socialization, stable personality development, and identity formation of the individual. However, today's children are born into a world that challenges and at times alienates them from what were once considered essential and traditional markers of the 'self' including links to personal, generational, and cultural histories as well as communal, tribal, and most significantly, familial relationships. To analyze this crisis of self, this study will analyze the work of 11th century Muslim thinker, Abu Hamid al-Ghazali in order to distill a discernible theory of personality1 with specific reference to the significance of humility in early childhood as a way to counter the challenges posed by Modernity in developing personality and a stable selfhood. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ghazali`s personality theory: A study on the importance of humility in early childhood | |
dc.title.alternative | Gazali'nin kişilik teorisi: Erken yaşta alçak gönüllüğünün üzerine bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-03 | |
dc.contributor.department | Medeniyet Araştırmaları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Gazali | |
dc.subject.ytm | Personality | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Child rearing | |
dc.subject.ytm | Humility | |
dc.subject.ytm | Self concept | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.identifier.yokid | 10206783 | |
dc.publisher.institute | Medeniyetler İttifakı Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 514807 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |