Imam al-Ghazali`s understanding of human ontology and behavior
dc.contributor.advisor | Şentürk, Recep | |
dc.contributor.author | Ateşçi, Cemre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T11:28:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T11:28:03Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/209052 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İmam Muhammed Gazali'nin insan ontolojisine dair anlayışını psiko-spritüel bir sistem içinde ele alırken, insanın davranışının oluşumuna dair de bir açıklama getirmektedir. Ayrıca, kalp, ruh, akıl ve neftsen oluşan insanın spritüel bileşenlerini sunarak insanın spritüel oluşumunu analiz etmektedir. Gazali'ye göre, insanın özü ve latifeyi rabbaniye ruhani olan kalp, hem sözü geçen spiritüel bileşenlerin etkileşiminin hem de diğer insanlar, melekler şeytanlar gibi dış etmenlerin etkisi altındadır. Bu etkileşimleri ve etkileri temel alarak, bu çalışma insanların psikolojik durumlarının nasıl ve ne sebeple değişiklik gösterdiğini, bunu da nefs mertebelerine dayandırarak incelemektedir. Bu doğrultuda, Gazali'nin insan davranışının nasıl oluştuğuna ve davranışların arkasında yatan sebeplerin neler olduğuna dair fikirlerini sunmaktadır. Gazali'ye göre bütün davranışlar kalpten sudur olmaktadır; bu sebeple kalbin durumu belli bir şekilde davranırken en önemli belirleyici faktör olmaktadır. | |
dc.description.abstract | This study aims to scrutinize Imam Muhammad Al-Ghazali's (d. 1111) understanding of human ontology within a psycho-spiritual system as well as his explanation about the formation of human behavior. It also analyzes the spiritual formation of a human being with presenting certain spiritual constituents which are the reason-intellect ('aql), heart (qalb), spirit (ruh) and self (nafs). The heart, which is the subtle tenuous substance and the essence of the human beings according to Ghazali, is under the influence of both the interactions among these spiritual elements and the external factors like angels, demons and other human beings. Depending on the interactions and influences, this study investigates how and for what reason the psychological state of human beings changes based on the levels of the self (maratibu'l nafs). In light of this, it, then, presents the ideas of Ghazali about how behaviors of human beings are produced and about the motives behind the behaviors. For Ghazali, all the behaviors stem from the heart, so the state of the heart is the essential determinant in behaving in a certain way. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Imam al-Ghazali`s understanding of human ontology and behavior | |
dc.title.alternative | Gazali'nin insan ontolojisi ve insan davranışına ilişkin anlayışı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-28 | |
dc.contributor.department | Medeniyet Araştırmaları Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10280238 | |
dc.publisher.institute | Medeniyetler İttifakı Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 612881 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |