İç mimarlık eğitiminde teknik resim dersinin uluslararası değerlendirme ölçütlerine göre yeri ve önemi
dc.contributor.advisor | Fitoz, İpek | |
dc.contributor.author | Yildiz, Asli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T11:07:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T11:07:15Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/208183 | |
dc.description.abstract | Teknik resim; 3500 yıl öncesine dayanan tarihi ile insanoğlunun görme ve gördüğünü resmetme güdüsü ile başlamış olup günümüze kadar gelen süreçte bir çok aşamadan geçmiştir. Temelde uluslararası çizim standartlarını kapsayan `Teknik Resim` dersinin içeriği tasarı geometri ve perspektif konuları ile tamamen bir algı bütünü olup, tasarımı ifade etmenin en temel yöntemi olan mesleki bir dildir. Bu dil insanlık tarihi kadar eski olup, gelişen teknoloji ve mesleki ihtiyaçlar dahilinde hiç durmadan gelişmesi ve güncellenmesi gereken fakat özünü de koruması gereken önemli bir alandır. Geçmiş zamanlarda çizim araçları için tabletler, zımparalanan kalem uçları kullanıyorken; bugünün teknolojisi ile dijital çizim programlarına hatta sanal gerçekliğe doğru bir sürece geçilmiştir. Teknik resim; iç mimarlık mesleğinin tarihi sürecinde tasarlama, tasarladığını ifade etme ihtiyaçlarından doğan ve mesleki eğitim sürecinin de her aşamasında varlığını sürdürmüş ayrıca sürdürecek olan önemli bir tasarım ve eğitim aracıdır. Teknik resim, tasarı geometri ve perspektif `İç Mimarlık` eğitiminin en temel dersleri olup; öğrencilerin kendilerini çizim ortamında ifade etmelerini sağlayan bir iletişim dilidir. Bu sebeplerle; bu dersin içeriği, anlatım şekli ve öğrencinin bu konudaki yeterliliği diğer derslerin de temelini oluşturmaktadır. Fakat günümüzde çizim teknolojinin hızla gelişmesi ve neslin de sürece adaptasyonunun kontrol edilemediği bir noktaya gelinmesi durumu; geleneksel iletişim araçlarını kullanmayı savunan teknik resim dersinin temel amacı ile örtüşmemeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı; teknik resim ders içeriklerinin, sunum ve anlatım biçiminin gelişen teknolojiyle birlikte değişmesinden hareketle; mevcut içeriklerin sorgulanmasına ve yeniden yapılandırılması gerekliliğine vurgu yapmaktır. Bu çalışma kapsamında; iç mimarlık eğitiminde verilen teknik resim ders içerikleri ulusal ve uluslararası standartlar çerçevesinde incelenmiş olup, bu içeriklere sahip okulların müfredatları üzerinden kıyaslanmış ve hızla gelişen teknoloji ile bu teknolojiye adapte yeni nesil eğitim sürecindeki yeri sorgulanmıştır. | |
dc.description.abstract | Technical drawing; with its history dating back 3500 years, it started with the motive of human being to see and paint what he saw, and he has gone through many stages in the process up to the present day. The content of the Technical Drawing `course, which basically covers the international drawing standards, is a whole of perception with the subjects of design geometry and perspective and it is a professional language which is the most basic method of expressing the design. This language is as ancient as the history of humanity and it is an important area that must be developed and updated within the evolving technology and professional needs, but it must also maintain its essence. In the past, tablets for drawing tools have been using sanded pencil tips; With today's technology, a process has been started towards digital drawing programs and even virtual reality. Technical drawing; It is an important design and training tool that has emerged from the needs of designing and expressing the design in the historical process of the interior architecture profession and has continued to exist at every stage of the vocational training process. Technical drawing, design geometry and perspective are the most basic courses of Interior Architecture `education; It is a communication language that enables students to express themselves in drawing environment. For all these reasons; the content, the way of expression and the proficiency of the students in this course sre the basis of other courses.. But nowadays, the rapid development of the drawing technology and the adaptation of the generation to the process can not be controlled situation; the main purpose of the technical drawing course advocating the use of traditional communication tools. The aim of this study; technical drawing course content, presentation and expression style with the changing technology, starting with the change; emphasize the need to query and restructure existing content. In this study; the content of the technical drawing course given in interior architecture education was examined in the light of national and international assessment criterias. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | İç mimarlık eğitiminde teknik resim dersinin uluslararası değerlendirme ölçütlerine göre yeri ve önemi | |
dc.title.alternative | The role and importance of technical drawing in interior architecture education according to international assessment criteria | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-11 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Interior architecture | |
dc.identifier.yokid | 10325567 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 622081 | |
dc.description.pages | 193 | |
dc.publisher.discipline | İç Mimarlık Bilim Dalı |