Show simple item record

dc.contributor.advisorAyrıçay, Yücel
dc.contributor.authorGece, Hale Eda
dc.date.accessioned2020-12-09T10:35:04Z
dc.date.available2020-12-09T10:35:04Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/206984
dc.description.abstractBanka, para ve para yerine geçen öteki menkul değerlerle çalışan ve çeşitli finans hizmetleri sunan bir kurumdur. Bankacılık teknolojik altyapının gelişmesi ve günümüzde gerçekleştirilen ekonomik etkinliklerin sonucunda gittikçe önem kazanmaktadır. Araç olarak özellikle `para' kullanan işletmeler kâr odaklı yapıları ve ticari hedefleri göz önüne alındığında politikaları ve amaçlarını gerçekleştirmek için özellikle organizasyon yapılarına gerekli dikkati ve özeni göstermek durumundadırlar.Bu amaçla bankaların organizasyon yapılarında son dönemlerde İç Kontrol birimleri eklenmiştir. Yönetimin görevlerinden biri olan denetim işlevi, günümüzde bankacılık işletmelerinde Teftiş Kurulları ve İç Kontrol birimlerince gerçekleştirilmektedir. Bankadan bankaya değişen sıklık ve yöntemlerle söz konusu birimler tarafından denetimler gerçekleştirilmekte, böylelikle işletmeyi- çalışmamızda bankaları- doğması muhtemel risklerden korumaktadır.Yaklaşık beş senelik bir geçmişe sahip olan İç Kontrol sisteminin ticari bankalar nezdinde sahip olduğu önem dolayısıyla çalışma esas ve usulleri ile kapsadığı alan her bankaca kendi yayınladıkları yönetmelikler ve iç düzenlemelerle çerçevelenmiştir.Bu çalışma aracılığıyla bankacılık sektöründe gerçekleştirilen İç Kontrol faaliyetleri ve dolayısıyla İç Kontrol Sistemlerinin işleyişini, bu sistemlerin uygulama esaslarını, bu uygulamalar sırasında karşı karşıya kalınan sorunlar incelenmiştir. Bu kapsamda öncelikle banka ve bankacılıkla ilgili genel bilgilere, akabinde ise bu işleyiş içinde İç Kontrol Sistemlerinin yeri ve yapısı ile uygulamada karşılaşılan problemler ile çözüm önerilerine yer verilmiştir.
dc.description.abstractA bank is an organization which works with the money and money similars and gives various financial services. Due to the developing technological underwork and the economical activities made at present, banking business is becoming more important. Thought of their profit- focused structure and commercial aims, organizations which uses especially `money? as an instrument, to make their politics and goals true, have to give the needed importance and application to their organizational structure as well.For this reason, internal control units are added to the banks organizational structures latterly. Auditing- one of the accountabilities of administration- is made thorough internal control units and bank supervisory commisions today in banking organizations. With changing periods and methods, these units are making auditing activities to protect the organizations- for our worksheet banking organizations- from possible risks which may occur.Due to the importance it has for the commercial banking organizations, the framework of internal Auditing systems, which has a nearly five-year old history, are regulated by each banking organisation at all.Through this work, the working policies of internal auditing systems and the internal auditing activities and the problems in use are searched. To do this, some general information about bank and banking is given at first, then the working principles of internal auditing and the problems in use are told.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleBankalarda iç kontrol sistemi: Uygulama esasları ve karşılaşılan sorunlar
dc.title.alternativeInternal auditing systems in banks : Methods and problems in use
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmBanking system
dc.subject.ytmBanking Regulation and Supervision Agency
dc.identifier.yokid330302
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240092
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess