Show simple item record

dc.contributor.advisorUral, Evrim
dc.contributor.authorGençoğlan, Durdu Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-09T10:34:40Z
dc.date.available2020-12-09T10:34:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/206973
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, otantik örnek olay destekli argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin asitler ve bazlar konusundaki akademik başarılarına, fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisini araştırmaktır. Araştırmanın evrenini ilköğretim 8. sınıf öğrencileri, örneklemini ise Kahramanmaraş iline bağlı 69 öğrenciden oluşan ve 2 şubede öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim görmekte olan bu şubelerden birisi rastgele deney grubu (N=34) diğeri ise kontrol grubu (N=35) olarak atanmıştır. Bu araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Kontrol grubunda geleneksel yöntem (düz anlatım, soru cevap) kullanılırken, deney grubunda argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımı uygulanmıştır. Uygulamanın başında ve sonunda deney ve kontrol gruplarına; Asitler Bazlar Başarı Testi (ABBT), Bilimsel Süreç Becerileri Testi (BSBT) ve Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği (FBTÖ) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda ABBT'den elde edilen bulgular otantik örnek olay destekli ATBÖ yaklaşımının öğrencilerin asit ve bazlar konusundaki başarılarını anlamlı bir şekilde arttırdığı sonucunu ortaya koymaktadır. Yapılan uygulamada FBTÖ'den elde edilen puanlara bakıldığında, ATBÖ yaklaşımı ile uygulaması yapılan deney grubu öğrencilerinin fen bilimleri dersine olan tutum puanları ile geleneksel yöntemle ders uygulaması yapılan kontrol grubu öğrencilerinin tutum puanları arasında anlamlı bir fark oluşmadığı sonucuna varılmıştır. Araştırma sonucunda BSBT'den elde edilen bulgulara bakıldığında, ATBÖ yaklaşımının deney grubu öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri puanlarında kontrol grubuna göre anlamlı bir artış sağlamadığı görülmüştür. Ancak bulgular, deney grubu öğrencilerinin ön test puanlarıyla son test puanları arasında son test puanları lehine bilimsel süreç becerilerinde istatistiksel olarak anlamlı bir artış olduğunu ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to analyze the effects of the argumentation based science learning (ABSL) approach supported by authentic case studies on 8th grade students' academic success, attitudes towards science lessons and scientific process skills in the acids and bases lesson. The population of the study consists of primary education 8th grade students and its sample group consists of 69 students from the city of Kahramanmaraş who are in two different classes. Within the scope of the study, one of these classes receiving education in the 2016-2017 academic year was selected randomly as the experiment group (N=34) and the other was selected as the control group (N=35). In this study, the pretest-posttest control group quasi-experimental research design was used. While the traditional method (direct instruction, question and answer) was used in the control group, the argumentation based science learning (ABSL) approach was used in the experiment group. At the beginning and end of the application, the experiment and control groups were given the Acids Bases Success Test (ABST), Scientific Process Skills Test (SPST) and Science Lesson Attitude Scale (SLAS). At the end of the study, the findings obtained from ABST show that the ABSL approach supported by authentic case studies significantly increased the students' success on acids and bases. When the SPST scores of the application were considered, it was concluded that there was no significant difference between the attitude towards science lesson scores of experiment group students who were applied the ABSL approach and the attitude scores of control group students who were instructed with the traditional method. At the end of the study, the findings obtained from SPST show that the ABSL approach did not create a significant increase in the scientific process skill scores of the experiment group students compared to the control group. However, the findings have shown that there was a statistically significant increase in the students' scientific process skills in the favor of their posttest scores in comparison to the pretest scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOtantik örnek olay destekli argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının 8. sınıf öğrencilerinin asitler ve bazlar konusundaki başarılarına, tutum ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe efects of argumentation based science learning (ABSL) approach based on authentic case studies on the success, attitude and scientific process skills of 8th grade students in the acids and bases lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10158613
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473144
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess