Show simple item record

dc.contributor.advisorYardımcıoğlu, Mahmut
dc.contributor.authorKazan, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-09T10:16:43Z
dc.date.available2020-12-09T10:16:43Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/206491
dc.description.abstractEkonomik yaşamın gelişerek büyümesi, yeni alanların ekonomiye dahil olması,işletmelerin her geçen gün ekonomik değerlerin artmasına ve yeni işletmelerindoğmasına neden olmaktadır. Bu bağlamda ekonomide devlet kurum ve kuruluşlarıile sıkı bir bağ içerisinde olan muhasebe meslek mensuplarına sunulan hizmetin bir köprü görevi görmesi nedeniyle büyük bir pay düşmektedir.Çalışmada muhasebe mesleği ve hizmet sektörü konuları ele alınmış, çalışmanın temel amacı ise; muhasebe meslek mensuplarının sunmuş oldukları hizmetin kalitesini ne düzeyde algıladıkları ve demografik, mesleki durumları, mükellef sayıları gibi değişkenlerin sunmuş oldukları bu hizmeti ne yönde etkilediği üzerine olmuştur. Çalışmanın uygulama bölümünde örneklem olarak Kahramanmaraş 'da faaliyet gösteren meslek mensupları seçilmiş ve bu bağlamda meslek mensupların sunmuş oldukları hizmetin kalitesi tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada ortaya çıkan sonuçlar neticesinde meslek mensuplarının meslek yaşamında yapılacak yeni düzenlemelere katkı sağlaması beklenmektedir.
dc.description.abstractAs the economical life extends, new areas are included in economy and the number of enterprises raise and led the birth of new enterprises. Within this context, the doyens of accountancy as a profession plays a mediating role between the public institutions by serving in depth affairs and possesses a great share. In the present study accountancy as a profession and services sector are tackled and the main aim of this study focused on what ways the relationship between the quality of perceived service and demographic, professional situations, number of taxpayers is affected. The empirical part of the study has a randomly selected sample of accountants in Kahramanmaraş and within this context the quality of the service provided by the sample was studied to be determined. It is expected that the result of the present study can make contribution on the new regulations about the professional life of accountants.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMuhasebe meslek mensuplarının mükellef sayıları ile hizmet kaliteleri arasındaki ilişkinin ölçümü; Kahramanmaraş ili örneği
dc.title.alternativeThe measurement of the relationship between the accountants' taxpayer number and service quali̇ty: the sample of Kahramanmaraş
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmAccountant
dc.subject.ytmTaxpayer
dc.subject.ytmService quality
dc.identifier.yokid10040635
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid355861
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess